Abteilung Pflanzenschutz (PS)

SCI gelistete Publikationen | alle Publikationstypen | Erstautor/in (alphabetisch) |

Unter PUBLIKATIONEN werden die wissenschaftlichen Publikationen der BOKU Forscher und BOKU Forscherinnen gelistet, inbesondere Veröffentlichungen in SCI- / SSCI-gelisteten, referierten und nicht-referierten Fachzeitschriften, weiters Beiträge in Sammelwerken, Proceedings sowie Monographien gelistet.

** = Publikationen gelistet in SCI

Originalarbeit

** Ali, MA; Azeem, F; Nawaz, MA; Acet, T; Abbas, A; Imran, QM; Shah, KH; Rehman, HM; Chung, G; Yang, SH; Bohlmann, H Transcription factors WRKY11 and WRKY17 are involved in abiotic stress responses in Arabidopsis.

J PLANT PHYSIOL. 2018; 226: 12-21. WoS PubMed FullText FullText_BOKU

** Atalay, D; Schausberger, P Balancing in- and out-breeding by the predatory mite Phytoseiulus persimilis.

EXP APPL ACAROL. 2018; 74(2): 159-169. WoS PubMed FullText FullText_BOKU

** Bellutti, N; Gallmetzer, A; Innerebner, G; Schmidt, S; Zelger, R; Koschier, EH Dietary yeast affects preference and performance in Drosophila suzukii.

J PEST SCI. 2018; 91(2): 651-660. WoS PubMed FullText FullText_BOKU

** Daneshkhah, R; Grundler, FMW; Wieczorek, K The Role of MPK6 as Mediator of Ethylene/Jasmonic Acid Signaling in Serendipita indica-Colonized Arabidopsis Roots.

PLANT MOL BIOL REP. 2018; 36(2): 284-294. WoS FullText FullText_BOKU

** Liang, Y; Xiong, W; Steinkellner, S; Feng, J; Deficiency of the melanin biosynthesis genes SCD1 and THR1 affects sclerotial development and vegetative growth, but not pathogenicity, in Sclerotinia sclerotiorum..

Mol Plant Pathol. 2018; 19(6):1444-1453 WoS PubMed FullText FullText_BOKU

** Reinbacher, L; Fernandez-Ferrari, MC; Angeli, S; Schausberger, P Effects of Metarhizium anisopliae on host choice of the bee-parasitic mite Varroa destructor.

ACAROLOGIA. 2018; 58(2): 287-295. WoS FullText FullText_BOKU

** Schausberger, P; Davaasambuu, U; Saussure, S; Christiansen, IC Categorizing experience-based foraging plasticity in mites: age dependency, primacy effects and memory persistence.

ROY SOC OPEN SCI. 2018; 5(4): WoS FullText FullText_BOKU

Übersichtsarbeit

** Winter, S; Bauer, T; Strauss, P; Kratschmer, S; Paredes, D; Popescu, D; Landa, B; Guzman, G; Gomez, JA; Guernion, M; Zaller, JG; Batary, P Effects of vegetation management intensity on biodiversity and ecosystem services in vineyards: A meta-analysis.

J APPL ECOL. 2018; 55(5): 2484-2495. WoS PubMed FullText FullText_BOKU