Abteilung Pflanzenzüchtung (PZ)

SCI gelistete Publikationen | alle Publikationstypen | Erstautor/in (alphabetisch) |

Unter PUBLIKATIONEN werden die wissenschaftlichen Publikationen der BOKU Forscher und BOKU Forscherinnen gelistet, inbesondere Veröffentlichungen in SCI- / SSCI-gelisteten, referierten und nicht-referierten Fachzeitschriften, weiters Beiträge in Sammelwerken, Proceedings sowie Monographien gelistet.

** = Publikationen gelistet in SCI

Originalarbeit

** Gong, L; Paris, HS; Nee, MH; Stift, G; Pachner, M; Vollmann, J; Lelley, T Genetic relationships and evolution in Cucurbita pepo (pumpkin, squash, gourd) as revealed by simple sequence repeat polymorphisms..

Theor Appl Genet. 2012; 124(5):875-891 WoS PubMed PUBMED Central FullText FullText_BOKU

** Hussain, A; Larsson, H; Olsson, ME; Kuktaite, R; Grausgruber, H; Johansson, E Is organically produced wheat a source of tocopherols and tocotrienols for health food?.

FOOD CHEM. 2012; 132(4): 1789-1795. WoS FullText FullText_BOKU

** Sato, T; Zahlner, V; Berghofer, E; Losak, T; Vollmann, J Near-infrared reflectance calibrations for determining sucrose content in soybean breeding using artificial reference samples.

PLANT BREEDING. 2012; 131(4): 531-534. WoS FullText FullText_BOKU

** Schweiger, P; Hofer, M; Hartl, W; Wanek, W; Vollmann, J N-2 fixation by organically grown soybean in Central Europe: Method of quantification and agronomic effects.

EUR J AGRON. 2012; 41: 11-17. WoS FullText FullText_BOKU