Abteilung Pflanzenzüchtung (PZ)

SCI gelistete Publikationen | alle Publikationstypen | Erstautor/in (alphabetisch) |

Unter PUBLIKATIONEN werden die wissenschaftlichen Publikationen der BOKU Forscher und BOKU Forscherinnen gelistet, inbesondere Veröffentlichungen in SCI- / SSCI-gelisteten, referierten und nicht-referierten Fachzeitschriften, weiters Beiträge in Sammelwerken, Proceedings sowie Monographien gelistet.

** = Publikationen gelistet in SCI

Originalarbeit

** Bockelmann, J; Tremetsberger, K; Sumberova, K; Grausgruber, H; Bernhardt, KG Fitness and growth of the ephemeral mudflat species Cyperus fuscus in river and anthropogenic habitats in response to fluctuating water-levels.

FLORA. 2017; 234: 135-149. WoS FullText FullText_BOKU

** Knapp, S; Brabant, C; Oberforster, M; Grausgruber, H; Hiltbrunner, J Quality traits in winter wheat: Comparison of stability parameters and correlations between traits regarding their stability.

J CEREAL SCI. 2017; 77: 186-193. WoS FullText FullText_BOKU

** Kurasch, AK; Hahn, V; Leiser, WL; Vollmann, J; Schori, A; Betrix, CA; Mayr, B; Winkler, J; Mechtler, K; Aper, J; Sudaric, A; Pejic, I; Sarcevic, H; Jeanson, P; Balko, C; Signor, M; Miceli, F; Strijk, P; Rietman, H; Muresanu, E; Djordjevic, V; Pospisil, A; Barion, G; Weigold, P; Streng, S; Kron, M; Wurschum, T Identification of mega-environments in Europe and effect of allelic variation at maturity E loci on adaptation of European soybean.

PLANT CELL ENVIRON. 2017; 40(5): 765-778. WoS PubMed FullText FullText_BOKU

** Michel, S; Ametz, C; Gungor, H; Akgöl, B; Epure, D; Grausgruber, H; Löschenberger, F; Buerstmayr, H; Genomic assisted selection for enhancing line breeding: merging genomic and phenotypic selection in winter wheat breeding programs with preliminary yield trials..

Theor Appl Genet. 2017; 130(2):363-376 WoS PubMed FullText FullText_BOKU

** Miedaner, T; Sieber, AN; Desaint, H; Buerstmayr, H; Longin, CFH; Wurschum, T The potential of genomic-assisted breeding to improve Fusarium head blight resistance in winter durum wheat.

PLANT BREEDING. 2017; 136(5): 610-619. WoS FullText FullText_BOKU

** Sagara, T; Fiechter, G; Pachner, M; Mayer, HK; Vollmann, J Soybean spermidine concentration: Genetic and environmental variation of a potential 'anti-aging' constituent.

J FOOD COMPOS ANAL, 56, 11-17; ISSN 0889-1575 WoS FullText FullText_BOKU