University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna (BOKU) - Research portal

Logo BOKU Resarch Portal

Rosenau Thomas

Supervised Theses and Dissertations

2018

Slavica Hell (2018): Ressourcenschonende Ansätze für die Oxidation und Weiterverarbeitung von Man-made Cellulosefasern.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 131. UB BOKU obvsg FullText

Nele Sophie Zwirchmayr (2018): Chromophores in pulp and paper: approaches towards their detection and degradation mechanisms.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 181. UB BOKU obvsg FullText

2017

Mario Holzlechner
(2017): Lignin decolourization through oxidative and reductive bleaching.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 56. UB BOKU obvsg

Oliver Musl
(2017): Chemical Effects during Modification of Kraft Lignin with Ozone under Alkaline Conditions.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 65. UB BOKU obvsg

Erika Schaudy (2017): SYNTHESIS OF NATURAL ANTIOXIDANTS.

Marco Andreas Beaumont (2017): CHARAKTERISIERUNG UND MODIFIZIERUNG EINES CELLULOSE-II-GELS.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 228. UB BOKU obvsg FullText

Christian Hutterer
(2017): Evaluation of the HEM-Extra process.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 179. UB BOKU obvsg

Josua Oberlerchner
(2017): Alternative Methoden für die Analyse von Kohlenhydraten in Bioraffinerieströmen.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 198. UB BOKU obvsg

Andreas Schedl (2017): ENTWICKLUNG VON SENSITIVEN MASSENSPEKTROMETRISCHEN ANALYSEVERFAHREN FÜR DIE PAPIERANALYTIK.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 161. UB BOKU obvsg FullText

Irina Sulaeva
(2017): Neue Methoden zur Bestimmung der molaren Masse von Polymeren aus erneuerbaren Rohstoffen.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 175. UB BOKU obvsg

Jakob König
(2016): Physico-Chemical Processes upon Drying of Cellulosic Materials.

Nora Odabas (2016): CHEMICAL MODIFICATION AND UTILIZATION OF PAPER GRADE PULP AND FRACTIONS THEREOF Chemische Modifizierung und Nutzung von Zellstoff in Papierqualität und Fraktionen daraus.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 164. UB BOKU obvsg

Johannes Hell (2015): ADVANCED ANALYTICAL STRATEGIES FOR IN DEPTH CHARACTERISATION OF WHEAT BRAN FRACTIONS.
Doctoral Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 90. UB BOKU obvsg FullText

Michael Prückler (2015): Bioprocessing of wheat bran for enhanced applicability in food products.
Doctoral Thesis - Institut für Lebensmittelwissenschaften, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 123. UB BOKU obvsg

Christine Betty Nagawa (2015): Zusammensetzung und biologische Aktivität von Pflanzenextrakten und ätherischen Ölen aus Uganda.
Doctoral Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 152. UB BOKU obvsg FullText

Martin Siller (2015): OXIDATIVE MODIFIZIERUNG CELLULOSISCHER FASERN.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 149. UB BOKU obvsg

Hubert Hettegger (2015): MODIFIZIERUNG VON BIOPOLYMEREN ZUR VERBESSERUNG DER WUNDHEILUNG.

Nicole Pircher (2015): Tailoring of Cellulosic Aerogels for Biomedical Applications.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 196. UB BOKU obvsg FullText

Anna Körbel
(2014): Enzymatic treatment of milled aspen wood.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 228. UB BOKU obvsg

Franziska Meier (2014): Pellet off-gassing during storage: The impact of storage conditions and type of source material.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 90. UB BOKU obvsg FullText

Bojan Stefanovic (2014): Mechanism for cellulose modification – degradation and surface modification.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 102. UB BOKU obvsg

Karl Michael Klinger (2014): Current Biorefinery Scenarios: Studies into Ammoxidation of Lignocellulosic Material and Periodate Oxidation of Cellulose.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 132. UB BOKU obvsg FullText

Sharifah Nabihah Syed Jaafar (2013): Utilization of biomass in biorefinery approaches.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 98. UB BOKU obvsg

Gerald Ebner (2013): Modification of sustainable resources and their applications.
Doctoral Thesis - Abteilung für Chemie nachwachsender Rohstoffe, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 170. UB BOKU obvsg

2012

Bernhard Missbichler
(2012): Saccharification of milled aspen wood.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 200. UB BOKU obvsg

2011

Nikita Aigner (2011): Bacterial cellulose: not just a lightweight food, but also a fascinating scaffolding material Preparation and characterization of unaltered and mechanically reinforced bacterial cellulose aerogels.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 70. UB BOKU obvsg FullText

Ramona Mirabela Dunareanu
(2011): Herstellung und Charakterisierung von Cellulosephosphat-Aerogelen.
Master / Diploma Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 90. UB BOKU obvsg

Markus Kurt Blaukopf (2011): Synthesis of 4-amino-4-deoxy-L-aminoarabinose containing inner core LPS structures.
Doctoral Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 166. UB BOKU obvsg

Michael Schrems (2011): Green Refinery – Ionic Liquids as novel media for biomass processing.
Doctoral Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 64. UB BOKU obvsg FullText

Georg Pour (2011): AMMONOXIDATION OF LIGNEOUS MATTER, THE FATE OF THE INCORPORATED NITROGEN, AND CO2 FIXATION BY THE RESULTING ARTIFICIAL HUMIC SUBSTANCES.
Doctoral Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 183. UB BOKU obvsg

Elisabeth Lackinger (2011): Novel ASA-substitutes in paper sizing based on renewable raw materials.
Doctoral Thesis - Abteilung für Organische Chemie (DCH/OC), BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 144. UB BOKU obvsg FullText

2009

Christian Schimper (2009): Effect of alkali pre-treatment on Trichoderma cellulase treatments of cellulose fibers.
Master / Diploma Thesis - 1, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 52. UB BOKU obvsg FullText

Karin Krainz (2009): MECHANISTIC SUDIES OF CHROMOPHORE FORMATION IN CELLULOSICS.
Doctoral Thesis - Studienabteilung, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 215. UB BOKU obvsg

Martina Opietnik (2009): Synthesis of novel heterocyclic ligands for the human aryl hydrocarbon receptor .
Doctoral Thesis - Studienabteilung, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 170. UB BOKU obvsg

Stefan Böhmdorfer (2009): STUDIES INTO FUNDAMENTALS OF ORTHO-QUINONE METHIDE CHEMISTRY.
Doctoral Thesis - Studienabteilung, BOKU-Universität für Bodenkultur, pp 216. UB BOKU obvsg FullText