Haas, R (2023): From Farm to Fork. EU Strategy to fight Hunger and Food Insecurity.
International Trade, 29.04.2023, Tennessee Tech UniversityHaas, R (2023): From farm to fork. Impact of global agriculture on sustainability. A European perspective.
Agricultural Management at Welingkar Institute of Management, 21.03.2023, Mumbai, IndiaHaas, R (2023): Motivstrukturen zum Brotkonsum von KundInnen von Bäckereien versus Backstationen im Einzelhandel .
ICC Austria – Jahressymposium 2023, Internationale Gesellschaft für Getreidewissenschaft und Technologie, 13.04.2023, Vienna, Austria FullTextHaas, R (2023): Vermarktungsstrategien erfolgreicher Agrarinnovationen.
Tagung für Spitzenfunktionäre. Oberösterreichischer Baunerbund, 27.01.2023, Linz, AustriaHaas, R (2022): Consumer trends and their impact on the food and cereal market.
20th ICC Conference “Future Challenges for Cereal Science and Technology", 05.07.2022 - 07.07.2022, Vienna, Austria FullTextHaas, R (2022): Der Beitrag des Einzelnem – Entwurf zu einem nachhaltigen Leben.
8. Marchfelder Dialoge "Neuanfang - Wie weit reicht unsere Selbstverantwortung?", 04.06.2022, Raasdorf, ÖsterreichHaas, R (2022): Herkunft hat Zukunft - Trends im Agrar- und Lebensmittelmarketing.
ÖGE-Jahrestagung 2022 „Food Processing – Vom Feld bis zur Zelle“ (Hoch-) Verarbeitete Lebensmittel und ihre Rolle für die menschliche und planetare Gesundheit, 22.09.2022 - 23.09.2022, Wien, Österreich FullTextHaas, R (2022): Rahmenbedingungen und strategische Optionen erfolgreicher Agrar-Innovationen.
OÖ-Agrarinnovationstag: Neue Wege in der Landwirtschaft, 05.10.2022, Schlierbach, ÖsterreichHaas, R (2022): Vom Feld auf den Teller. Auswirkungen der Lebensmittelsysteme auf Landwirtschaft und Nachhaltigkeit.
EIT Food Grow Workshop, 08.11.2022, UFT TullnHaas, R. (2022): Landwirtschaftliche Direktvermarktung mittels Online Shops. Welche Vorteile und Barrieren sehen Kunden und Produzenten?.
Seminar für Christbaumproduzenten, 04.03.2022, Landwirtschaftskammer St. PöltenHaas, R (2021): Food promotion policy for the Austrian food market .
Sustainability and Traceability of Agri-Food System: Towards a Future Vision in Romania., 08.12.2021, Bukarest, RumänienHaas, R (2021): Globale und nationale Nachhaltigkeit in der Food Supply Chain – Ein Blick über den Tellerrand.
Nachhaltige Lebensmittelproduktion – verantwortungsvoll in die Zukunft. Clusterpartnertag Lebensmittel Cluster Niederösterreich, 03.11.2021, St. Pölten, AustriaHaas, R (2021): Kommunikationsstrategien für regionale Wertschöpfungsketten.
Netzwerk Zukunftsraum Land: Regionale Lebensmittel-Wertschöpfungsketten schaffen Mehrwert , May 5, 2021, OnlineHaas, R (2021): Teaching the Global Seminar: Strategies for Internationalization@Home .
EPICUR Talks, 02.02.2021, Freiburg, DeutschlandHaas, R. (2021): Nachhaltigkeit des Lebensmittelkonsums in Österreich und im globalen Kontext.
Lebensmittelabfall und nachhaltiger Lebensmittelkonsum in Österreich. Wie verändern wir Konsumverhalten? , 24.09.2021, Wien, AustriaHaas, R. (2021): Ökonomische Herausforderungen: Ethisches Wirtschaften als Alternative zum neoliberalen Zeitgeist .
Die Bioökonomie als Beitrag zu einer nachhaltigen biobasierten Kreislaufwirtschaft: wie die Transformation gelingen kann, 30.11.2021, Viennna, AustriaHaas, R; Jochum, C. (2021): Lebensmittel: Smarter Vertrieb und smarte Logistik.
Tag der Forschung im Bundesministerium für Landwirtschaft, Regionen und Tourismus zum Thema Digitalisierung für lebenswerte Regionen, May, 31, 2021, ZoomHaas, R (2020): Direktvermarktung mittels Online Shops..
Zoom Webinarreihe "Vertriebswege und Vermarktung", NOV 10, 2020, Webinar der Agrarmarkt Austria Marketing GmbH.Haas, R (2020): Increasing the Awareness of Sustainable Food Consumption Among Adults (SUSCOF).
14th International European Forum (176th EAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks, FEB 10-14, 2020, Garmisch-PatenkirchenBlasl, B., Haas, R. (2019): Motive zum Kauf regionaler Produkte aus dem Waldviertel. Mit Hilfe der Means-End-Chain Analyse.
Präsentation der Ergebnisse der Masterarbeit vor Stakeholdern der Landwritschaft und Journalisten, Jul 12, 2019, Bezirksbauernkammer ZwettlHaas, R (2019): Die Landwirtschaft und ihr Beitrag zur Energiewende.
Hauptversammlung der Aktionäre Windkraft Simonsfeld, Jun 13, 2019, Ernstbrunn, AustriaHaas, R (2019): Die Welt der Marken. Dialog Landwirtschaft - Gesellschaft. Glaubwürdig und authentisch kommunizieren..
Webinar der niederösterreichischen Landwirtschaftskammer, Dez 10, 2019, Wien, ÖsterreichHaas, R (2019): Food trends as basis for successful food marketing.
Agribusiness and Food Marketing Management, JAN 17, 2019, University of FloridaHaas, R (2019): Global food production and its impact on sustainability.
International Agribusiness Marketing, Jan 15, 2019, University of FloridaHaas, R (2019): How Austrian companies use food trends for successful food marketing.
International Agribusiness Marketing, JAN 24, 2019, University of FloridaHaas, R (2019): Marketingrelevante Überlegungen zur „Wertschätzungskette Gemüse".
Mitgliederversammlung Gemüsebauverband Niederösterreich, FEB 27, 2019, UntersiebenbrunnHaas, R; Imami, D; Miftari, I (2019): Consumer perception of quality and safety standards in the dairy sector – the case of Albania, Kosovo and Serbia.
Agricultural sector development and policies in Western Balkans – challenges and prospective in the light of EU integration, SEP 5-6, 2019, BudapestHaas, R (2018): Agrarwirtschaftliche Perspektiven und Märkte.
Agrargipfel der Länder Oberösterreich und Niederösterreich, Jun 1, 2018, Asten, OberösterreichHaas, R (2018): Agrarwirtschaftliche Perspektiven und Märkte.
Landestagung Wirtschaftskammer Niederösterreich - Agrarhandel, NOV 21, 2018, Börse für landwirtschaftliche Produkte, WienHaas, R (2018): Der ökologische Fußabdruck Ihrer Ernährung: Wie Sie Ihrer Gesundheit und dem Planeten helfen können?!.
6. Marchfeld Dialoge Thema: "Lebensmittel - noch sinnvolles Mittel zum Leben?", Jun 2, 2018, Raasdorf bei WienHaas, R (2018): Eine Welt zwischen Hunger und Überfluss. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit.
Simonsfelder Zukunftsgespräche, NOV 29, 2018, ErnstbrunnHaas, R (2018): Regionale Kulinarik – kurze Versorgungsketten. Herausforderungen und Potentiale.
Generalversammlung des Agrar.Projekt.Verein, NOV 22, 2018, Vienna, AustriaHaas, R (2018): Storytelling für die Landwirtschaft. Erfolgreich und glaubwürdig kommunizieren..
Sommercampus 2018 Veranstalter: Landwirtschaftskammer Niederösterreich, AUG 28, 2018, Gartenbauschule LangenloisHaas, R (2017): Dialog schafft Zukunft! Glaubwürdig, authentisch und zielgruppengerecht kommunizieren .
Bäuerinnen und Bauern als Botschafter der Landwirtschaftskammer Niederösterreich, 23.02.2017, St. PöltenHaas, R (2017): Eine Welt zwischen Hunger und Fettleibigkeit. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit“.
Marchfelder Dialoge, 20.05.2017, RaasdorfHaas, R (2017): Eine Welt zwischen Hunger und Überfluss. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit.
Messe Wieselburg der Bio Österreich, 05.11.2017, WieselburgHaas, R (2017): Herkunft hat Zukunft – Die wichtigsten Trends in der bäuerlichen Direktvermarktung.
2. Fachtagung zur Bäuerlichen Direktvermarktung des Südtiroler Bauernbund, 20.02.2017, Bozen, SüdtirolHaas, R (2017): Marketing: Was wird die Zukunft bringen?.
Fachtagung Deutscher Christbaumproduzenten des Herzog.Baum, 27.05.2017, Herbertshausen, DeutschlandHaas, R (2017): Marketing 3.0: What will the Future bring?.
Markedsmessa from the Norwegian Christmastree Grower Association , 13.10.2017, OsloHaas, R (2017): Mein Bauernhof online: Glaubwürdig kommunizieren in Zeiten von Fake News.
OÖ Agrarmarketingtag der Abteilung Land- und Forstwirtschaft, Amt der OÖ Landesregierung, 21.11.2017, HagenbergHaas, R (2016): Die (Betriebs-)kantine der Zukunft – Brauchen unsere Küchen ein Update?.
Fachkonferenz Gemeinschaftsverpflegung des Institutes for International Research, 15.11.2016, Schloßpark MauerbachHaas, R (2016): Emerging Food Trends and how to use them for market segmentation and product development.
Food Market, 16. März, 2016, University of Florida, GainesvilleHaas, R (2016): Food Promotion Policy for the Austrian Food Market.
Austrian Food Market, 9. März 2016, University of Florida, GainesvilleHaas, R (2016): Paradoxes in Food Production and Consumption.
Implications for Society, Health and Sustainability, JAN 25, 2016, University of Florida, Gainesville, USAHaas, R (2016): Successful Food Marketing. Connecting Consumer Trends with Innovative Food Products.
Successful Food Marketing, 7. März 2016, University of Florida, GainesvilleHaas, R (2016): The Austrian Market of Organic Food. Trends and Strategies of Market Leaders.
US-EU Organic Trade: High Standards and Big Opportunities, August 11, 2016, Residenz der U.S. Botschaft, Vienna, AUSTRIAHaas, R. (2016): Vermarktung 3.0 – Was wird sich ändern?“.
20 Jahre ARGE NÖ Christbaum- und Schmuckreisigproduzenten, 27.08.2016, Pögstall, NiederösterreichHaas, R. (2015): Innovative Marketingkonzepte. Wie sich Unternehmen in Marktnischen erfolgreich positionieren.
Bio Österreich , Nov 16, 2015, WieselburgHaas, R. (2015): Zwischen Regional, Tradition und Bio. Ernährungstrends als Positionierungschancen.
WakeUp. Produkte im Lebensmittelbereich erfolgreich entwickeln, JULY 27, 2015, TIS Innovationspark BozenHaas, Rainer (2015): Successful Marketing of Agricultural Products .
2nd Agrobusiness Conference, 12th of June 2015, LjubljanaCOGHLAN, Shannon; BALZAROVA, Michaela; McWILLIAM, Wendy; HAAS, Rainer (2014): Evaluation of voluntary agro-environmental schemes adopted by dairy industry in Canterbury, New Zealand.
ÖGA-Tagung, 2014, WienHaas, R. (2014): Collaborative case study based teaching by connecting global students via videoconference systems.
The International Academy of Business and public Administration disciplines, 03.01.2014, Orlando, FloridaHaas, R. (2014): Enabling community-powered co-innovation by connecting rural stakeholders with global knowledge brokers - a case study.
11th Wageningen International Conference on Chain and Network Management, 06.06.2014, Capri, ItalienHaas, R. (2014): Strategische Positionierung von Biomarken - Überlegungen zur Markenpositionierung von Bio Austria. Im Spannungsfeld zwischen Verbandsabzeichen und Konsumentenmarke..
BIO AUSTRIA Symposium "Chancen von BIO AUSTRIA als Marke und als Qualitätsstandard", 28.08.2014, SprögnitzHaas, R. (2014): The secrets of Co-Innovation: How to engage local farmers and international buyers into a true win-win.
Seminar on Development Aid, 20.03.2014, UNIDO, WienHaas, R. (2014): Topic: From Hunger to Obesity: Issues of Global Food Production & Consumption: Implications for Society, Health and Sustainability.
College of Agriculture and Food Science Lecture Series, 02.10.2014, Florida A&M University, TallahasseeHaas, R. (2014): VOTE - an Example of e-Learning in International Cooperation of Universities.
Digital Culture - The Synergy between Higher Education and ICT, 06.-07.11.2014, Belgrad, SerbiaHaas, R. (2014): Sustainable diets: How healthy diets could save your money and the planet.
College of Agriculture and Food Science Lecture Series, 25.09.2014, Florida A&M University, TallahasseeDürrschmid, K; Freyer, B; Haas, R; Kneifel, W; Meixner, O; Paxton, R; Schiebel, W (2013): BOKU-Initiative Food Consumer Science. [Poster]
Raiffeisen Science & Innovation Award, Feb 26, 2013, Wien, ÖSTERREICHHaas, R. (2013): Understanding differences in US and EU agriculture - the illustrating case of local versus PDO/PGI food.
Looking over the pond, 11. April 2013, Florida, GainesvilleHaas, R.; Meixner, O.; Moosbrugger, H.; Magdits, P. (2013): The Application of Social Media within the Austrian Supply Chain for Food and Beverages.
Dialogue Marketing with Consumers, 24. September 2013, Florida, GainesvilleHaas, R.; Poetz, K.; Balzarova, M. (2013): Corporate Social Responsibility Standards and Guidelines in the Agribusiness Sector.
CSR schemes in Agribusiness: opening the black box, 10. April 2013, Florida, GainesvilleHaas, R.; Sterns, J.; Meixner, O.; Nyob, D.; Traar, V. (2013): An Analysis based on means-end chain Analysis and word association.
US Consumers´perception of local and organic Food, 25. September 2013, Florida, GainesvilleHaas, R (2012): International Organic Marketing: An European Perspective.
Guest lecture at the University of Florida, 16.02.2012, GainesvilleHaas, R (2012): New product development in global food markets.
Guest lecture at the University of Florida, 28.02.2012, GainesvilleHaas, R (2012): The cultural divide: How to better communicate, present and "survive" in a multi-cultural environment! .
Guest lecture at the University of Florida, 13.03.2012, GainesvilleTraar, V.; Haas, R. (2012): European and North American organic standards and labels & organic consumers motives for buying organic food . [Poster]
Biolandbau-Forschung und Lehre an der BOKU , 18.10.2012, Vienna, AustriaHaas, R. (2011): Conditions and success factors for innovation in the agri-food sector.
, Quality-Safety-Innovation, APR 8, 2011, WKO Oberösterreich, Hessenplatz 3, 4020 LinzHaas, R. (2011): From hunger to obesity: Challenges for a global (sustainabl) food system.
, The Opening Symposium of the RTG 1666, MAY 19, 2011, Geismar Landstraße 11, GöttingenWongprawmas R., Canavari, M., Haas, R., Asioli, D. (2011): The Perception of European Gatekeepers towards Thai Fruit and Coffee Products with EU Geographical Indications.
, The 12th ASEAN FOOD CONFERENCE 2011, JUN 16-18, 2011, Bangna, Bangkok, ThailandHaas, R (2010): Milk Marketing in Austria.
Guest lecture at the University of Florida, 17.02.2010, GainesvilleHaas, R (2010): Private Labels: A Signal of Changing Times.
Guest lecture at the University of Florida, 26.04.2010, GainesvilleHaas, R. (2010): Agricultural Sustainability: A Global Perspective Marketing implications and the case of Organic Food Markets.
, Dalum Agricultural College, SEPT 23, 2010, OdenseHaas, R. (2010): Market Potential of Organic Food Products in the EU.
, Konferenz der Universidad Peruana de Cayetano Heredia, SEPT 8, 2010, LimaHaas, R. (2010): Teaching entrepreneurship and innovation: examples of how to teach the impossible!.
, Stakeholder Workshop at the International Business College Mitrovica, JUN 11, 2010, Mitrovica, KosovoHaas, R. (2010): Turning Cultural Differences into Creativity and Entrepreneurship.
, Space European Network For Business Studies and Languages, OKT 7, 2010, KavalaHaas, R. (2010): Von Gentechnik bis Bio - Wegweiser für ein besseres Verständnis der US Landwirtschaft.
, Landwirtschaftliche Produktenbörse, OKT 10, 2010, Österreichischer Bauernbund, WienHaas, R. (2009): Collaborative blended e-learning over a videoconference based system. Concept for and experiences with a global classroom .
, SPACE conference , 23-24. April, TallinnHaas, R. (2009): Is there a market for organic food “made in China”? Preferences of Austrian key accounts in the organic food value chain .
, 7th International MAPP Workshop on Consumer Behaviour and Food Marketing , 13-14 May , Middelfart, DenmarkHaas, R. (2008): Erfolgsfaktoren in der E-Collaboration.
, Kollaboratives Arbeiten Wissensportale - Web 2.0 - E-Collaboration, Oktober 15, 2008, Vienna, AustriaHaas, R. (2008): Result of networking and training activities and future training.
Bean-Quorum Final meeting "Consolidating Co-operation between Asia and Europe on Quality, Organic, and Unique Food Marketing", 08.02.2008, Thammasat UniversityHaas, R. (2008): Why is Communication an Art? .
Alcatel Lucent Applications Club 2008, 9. September 2008, Vienna Art FactorHaas, R. (2008): Why is Communication an Art? .
Alcatel Lucent Applications Club 2008 , 09.09.2008, Vienna Art FactorMeixner, O. ; Haas, R. (2008): New Product Development of a Yoghurt Dessert via E-Collaboration.
2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, 18.-22. Februar 2008, IglsHaas, R. (2007): Communication as Human Interaction.
Alcatel Lucent Applications Club 2007, 11.09.2007, Waidhofen/YbbsHaas, R. (2007): Erfolgsfaktoren der E-Collaboration – Ein Leitfaden zum Management virtueller Teams .
Kollaboratives Arbeiten Wikis - Web 2.0 - Mobilität, 17.10.2007, WienHaas, R. (2007): Ernährungstrends und Functional Food.
Danone-REWE Expertenforum , 16. Jänner 2007, Baden, NÖHaas, R. (2007): Genetic modified Organism (GMO) in the Food supply Chain in Europe and USA.
Global Seminar International Conference, 28.06.2007, University of GuadelajaraHaas, R. (2007): Integriert oder isoliert? Schlagabtausch zwischen Functional Food und Nahrungsergänzungsmitteln. .
Vortrag im Zuge der Tagung: „Maßgeschneidert essen – Functional Food als Hoffnungsträger oder Nischenprodukt“ des Verbands der Ernährungswissenschafter Österreichs., 26.04.2007, WienHaas, R. (2007): International Leadership and Intercultural Commuication .
Dozentenmobilität des EU-USA FIBSE Programs, 17.09.2007, Athens, University of Georgia, USAHaas, R. (2007): Nutritional Trends in European Consumer Behavior - between functional and Organic Food.
Dozentenmobilität des EU-USA FIBSE Programs, 25.09.2007, Tallahassee, Florida A & MHaas, R. (2007): E-Marketing: Was macht Ihren Auftritt im Internet erfolgreich. .
Im Zuge der Veranstaltung von "Trends in Marketing und Kommunikation: - Web 2.0" , Dienstag, 24. April 2007, WienMeixner, O.; Haas, R. (2007): Importance and Relevance of Quality Labels in the Austrian Meat Supply Chain.
1st International European Forum on Innovation and System Dynamics in Food Networks, 15. - 17. February 2007, Innsbruck-IglsMeixner, O.; Haas, R. (2007): Neuproduktentwicklung eines Joghurtdesserts mithilfe von E-Collaboration.
Milchkonferenz 2007, 17. - 18. September 2007, WienMorawetz, U.. B.; Wongprawmas, R.; Haas, R. (2007): Potential income gains for rural households in North Eastern Thailand through trade with organic products.
105th Seminar of the European Association of Agriclutural Economics. International Marketing and International Trade of Quality Food Products. , March 8-10, BolognaUlrich B. Morawetz (2007): Potential income gains for rural households in North Eastern Thailand through trade with organic products..
105th EAAE Seminar "International Marketing and International Trade of Quality Food Products", March 8-10, 2007, Bologna FullTextHaas, R. (2006): Boost your personal communication.
Alcatel Communications Applications Club , 18. September 2006, Pöllauberg, StmkHaas, R. (2006): Cross Cultural Communication .
Alcatel Application Conference, 11. Oktober 2006, MarrakeschHaas, R. (2006): Customer Best Practice: Collaboration.
ALCATEL Enterprise Forum 2006, 21.02.2006, ParisHaas, R. (2006): Die essbare Konsumwelt von morgen - Trends, die zentrale Entwicklungschancen für die Lebensmittel- und Getränkeindustrie aufzeigen.
IIR-Konferenz, Zielgruppengerechte Lebensmittel, 11. und 12.12.2006, WienHaas, R. (2006): Moderne Kommunikationsstrategien beim Christbaumverkauf.
Europäische Tagung der Christbaumproduzenten, 24. bis 26.August 2006, 25.08.2006, LangenloisHaas, R. (2006): Nature parks and regions as brands and trademarks.
Parks & Economy, Developing Initiatives exploiting the Potential of Natural Heritage for Regional Spatial Development (Workshop), 30.10.2006, BratislavaHaas, R. (2006): PR-Konzept für das Forschungsprogramm Alp Austria.
Alp Austria Tagung, 22. Juni 2006, GroßarlHaas, R. (2006): „Sag mir was ich brauch und ich sag dir was ich kauf – Functional Food aus Sicht der KonsumentInnen“..
Danone Nutrition Forum „Functional Food zwischen Anspruch und Argwohn“, 22.03.2006, WienHaas, R.; Meixner, O.; Pöchtrager, S. (2006): Trust in ICT-based new product development - guidelines for virtual new product development teams.
99th European Seminar of EAAE - Trust and Risk in Business Networks, 8. - 10. February 2006, BonnGazdov, B., Walzer, T., Schoder, D., Haas, R., Hochleitner, C., Foissy, H., Wagner, M. (2005): Molekularbiologische Untersuchungen an Enterobacter sakazakii Isolaten aus dem Produktionsumfeld von Trockenmilcherzeugnissen.
46. Arbeitstagung des Arbeitsgebietes Lebensmittelhygiene der Deutschen Veterinärmedizinischen Gesellschaft, 27.-30.09.2005, Garmisch-PartenkirchenHaas, R. (2005): Cultural online databases. A tool to improve trust andcommon ground for global virtual teams an application for the Global Seminar..
ICA Konferenz Global Seminar, 11.4.2005, Universität für Bodenkultur WienHaas, R. (2005): Trust as important success factor for global virtual teams..
Global Seminar, 1. Juli 2005, WashingtonHaas, R. (2004): Contraints and Challenges of Global Virtual Teamwork. A Framework for Improved Efficiency..
Global Seminar Konferenz, 05.06. 11.06.2004, University of FlorenceHaas, R (2003): Informations- und Kommunikationstechnologie in Klein und mittelständischen Unternehmen - Was machen andere? Best-Practice-Unternehmen aus der Europäischen Union..
Tagung "Attraktive Innenstadt. Mit neuen Medien zu neuen Dienstleistungsangeboten"", 18. März 2002, BerlinHaas, R. (2003): Gesellschaft im Wandel - neue Bilder der Nahrung.
, 17.03.03, 19.00-21.00, University Meets Public, VHS Brigittenau (1200., Raffaelg. 11)Haas, R. (2003): International Studies at the University of Applied Life Sciences in Vienna.
Global Seminar Konferenz, 5-11. Juni, 2003, Punta Cana, Dominikanische RepublikHaas, R. (2003): International Studies at the University of Applied Life Sciences in Vienna..
Global Seminar Konferenz , 5-11. Juni, 2003., Punta Cana, Dominikanische RepublikHaas, R. (2003): Präsentation der Forschungs- und Lehraktivitäten des Instituts für Agrarökonomik vor dem Vertreter der International Programmes der West Virginia University - Jeff Degrave..
, 20.03.2003, Universität für Bodenkultur WienHaas, R. (2002): Gesellschaft im Wandel - neue Bilder der Nahrung..
University Meets Public, 25.11.2002, WienHaas, R., (2002): Informations- und Kommunikationstechnologie in Klein und mittelständischen Unternehmen - Was machen andere? Best-Practice-Unternehmen aus der Europäischen Union..
Vortrag im Rahmen der Tagung "Attraktive Innenstadt. Mit neuen Medien zu neuen Dienstleistungsangeboten" auf Einladung des Deutschen Seminars für Städtebau und Wirtschaft und des Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie., 18. März 2002, BerlinHaas, R., Meixner, O. (2002): Bedingung, Chancen, Risiken des Wissenstranfers in der Kulturlandschaftsforschung - Ergebnisse einer Expertenbefragung..
12. Jahrestagung der österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie, Armut und Reichtum im ländlichen Raum, 27.09.2002, Wien FullTextHaas, R., Meixner, O. (2002): Präsentation des Universitätslehrgangs ¿Economics of Mountain Systems".
Euro-League - Workshop - eLearning & communication technology at BOKU, 25.06.2002, Universität für Bodenkultur, WienSchiebel, W., Haas, R. Meixner, O. (2002): Kartoffeln. Eine qualitative und quantitative Untersuchung zur Idealproduktplanung. Endbericht im Auftrag der EZG.
, 10.09.2002., HollabrunnMeixner, O., Pöchtrager, S., Haas, R. (2001): Determining the Success Factors for the Introduction and Maintenance of Quality Management in the Austrian Food Industry Using the Analytic Hierarchy Process..
Proc., ISAHP 2001, August 2-4, Berne, SwitzerlandMeixner, O., Pöchtrager, S., Haas, R. (2001): Determining the Sucess Factors for the Introduction and Maintenance of Quality Management in the Austrian Food Industry Using Analytic Hierarchy Process..
Proceedings of the Sixth International Symposium on the Analytic Hierarchy Process (ISAHP), 2001, 267-275Haas, R. (2000): Bäuerliche Direktvermarktung im Spannungsfeld zwischen Mundpropaganda und Internet..
Gutes vom Bauernhof (Veranst.), Tag der steirischen Direktvermarkter, GrazHaas, R. (2000): Erfolgsfaktoren für bäuerliche Initiativen unter besonderer Berücksichtigung künftiger Geschäftfelder im Bereich des E-Commerce..
BfI, Bäuerlicher Unternehmertag, AlpbachHaas, R. (2000): Functional - emotional Food. Der richtige Claim für den Konsumenten. Ein Vergleich österreichischer versus U.S./Internationaler Ansätze..
Milchmarketingtag der AgrarMarkt Austria Marketing, WienHaas, R. (2000): Internet als Marktplatz - Abrechnungs- und Buchungssysteme. Anforderungen und Praxis..
Landwirtschaftskammer für Oberösterreich: Tagung "Telekommunikation - Neue Chancen nützen", Linz, GleisdorfHaas, R. (2000): Was das Internet kann und nicht kann?.
Forum Agrarmarketing, WienHaas, R., Meixner, O. (2000): Wie können Produkte für die Praxis identifiziert und praxistauglich aufbereitet werden?.
Konferenz "Landschaft unter Druck. Die treibenden Kräfte der Landnutzung", WienHaas, R. (1999): Electronic commerce - Marketing mit Hilfe des Internet..
Vortrag im Rahmen der postgradualen Doktoratsausbildung an der Universität Zagreb, 16. Ferbruar 1999Haas, R. (1999): Marketing für bäuerliche Angebote im Internet..
Vortrag im Rahmen der Spezialausbildung für Beratungs- und Lehrkräfte in der bäuerlichen Direktvermarktung im Auftrag des Bundesministeriums für Forst- und Landwirtschaft, 12. März und 16. April 1999, LinzHaas, R., Meixner, O., Penker, M. (1999): Cultural Landscape Planing in Austria: Transfer of Scientific Knowledge to Selected Target Groups by Applying the Analytic Hierarchic Process..
47th International Atlantic Economic Conference, March 16¿23 1999 in Vienna