Rainer Haas
Ao.Univ.Prof. Dipl.-Ing. Dr.nat.techn. Rainer Haas
Institut für Marketing und Innovation
Standort Feistmantelstraße 4, 1180 Wien
Email rainer.haas@boku.ac.at
Tel: +43 1 47654-73516
ORCID: 0000-0002-7854-8960
A-1571-2013: ResearcherId
1176620: AuthorId
Laufbahn
- 2004 Ao. Universitätsprofessor
- 1998 Promotion
- 1994 Universitätsassistent
- 1993 Sponsion
- 1993 Vertragsassistent
Auszeichnungen
- Jahr: 2020 Auszeichnung: 2020 Award of Excellence for the AHP/ANP presentation/paper at the ISAHP 2020, Dec. 3-6: Transforming AHP Group Decisions into Fuzzy Priorities - A New Methodology to Aggregat Individual Priorities
- Jahr: 2016 Auszeichnung: Most Innovative Idea Award for the Paper "AHP Group Decision Making and Clustering" at the ISAHP 2016, 14th International Symposium on the AHP in London
- Jahr: 2011 Auszeichnung: Highly Commended Paper Award des Literati Networks for Excellence 2011 für den Artikel “Brand familiarity and tasting in conjoint analysis - an experimental study with Croatian beer consumers“ (British Food Journal, vol. 112, 6, 2010).
- Jahr: 2006 Auszeichnung: Agrana Award for Research and Science in Austria
- Jahr: 2001 Auszeichnung: Agrana Förderungspreis für Wissenschaft und Forschung
- Jahr: 2001 Auszeichnung: Best Paper Award, ISAHP 2001
- Jahr: 1997 Auszeichnung: Österreichischer Agrarmarketingpreis in der Kategorie landwirtschaftlicher Verbände
Projekte
Es wurden 0 Projekte gefunden.
Publikationen
Wissentransfer in die Gesellschaft
Medienbeiträge
Vorträge
Jahr: 2023 - Motivstrukturen zum Brotkonsum von KundInnen von Bäckereien versus Backstationen im Einzelhandel
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: ICC-Austria-Jahressymposium 2023 - Getreideversorgung im Spannungsfeld ökologischer und sozioökonomischer Ansprüche
Jahr: 2023 - From farm to fork. Impact of global agriculture on sustainability. A European perspective
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Agricultural Management at Welingkar Institute of Management
Jahr: 2023 - Vermarktungsstrategien erfolgreicher Agrarinnovationen
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Tagung für Spitzenfunktionäre. Oberösterreichischer Baunerbund 2023
Jahr: 2023 - Eating algae? Consumer perception of algae-based food in Austria
Autoren: Meixner, O; Nieschalk, R; Haas R
Veranstaltung: 17th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2023
Jahr: 2023 - Agriculture in the EU and the US – two continents, two views on agriculture
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Global Foods and Society
Jahr: 2023 - European Consumer Demand on Food in the context of the EU Green Deal
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Soy Plus Brazil
Jahr: 2023 - From Farm to Fork. EU Strategy to fight Hunger and Food Insecurity
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: International Trade
Jahr: 2022 - Vom Feld auf den Teller. Auswirkungen der Lebensmittelsysteme auf Landwirtschaft und Nachhaltigkeit
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: EIT Food Grow Workshop 2022
Jahr: 2022 - Der Beitrag des Einzelnem – Entwurf zu einem nachhaltigen Leben
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: 8. Marchfelder Dialoge 2022 - Neuanfang - Wie weit reicht unsere Selbstverantwortung?
Jahr: 2022 - Herkunft hat Zukunft - Trends im Agrar- und Lebensmittelmarketing
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: ÖGE meets BOKU ÖGE Jahrestagung 2022 - Food Processing - Vom Feld bis zur Zelle
Jahr: 2022 - Online food shopping under COVID-19 – a technology acceptance model to evaluate consumption motives and barriers
Autoren: Meixner, O; Dittmann, J; Haas R
Veranstaltung: 16th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2022
Jahr: 2022 - Landwirtschaftliche Direktvermarktung mittels Online Shops. Welche Vorteile und Barrieren sehen Kunden und Produzenten?
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Seminar für Christbaumproduzenten 2022
Jahr: 2022 - Consumer trends and their impact on the food and cereal market
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: 20th ICC Conference 2022 - Future Challenges for Cereal Science and Technology
Jahr: 2022 - Rahmenbedingungen und strategische Optionen erfolgreicher Agrar-Innovationen
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: OÖ-Agrarinnovationstag: Neue Wege in der Landwirtschaft
Jahr: 2021 - Kommunikationsstrategien für regionale Wertschöpfungsketten
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Netzwerk Zukunftsraum Land: Regionale Lebensmittel-Wertschöpfungsketten schaffen Mehrwert
Jahr: 2021 - Globale und nationale Nachhaltigkeit in der Food Supply Chain – Ein Blick über den Tellerrand
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Nachhaltige Lebensmittelproduktion – verantwortungsvoll in die Zukunft. Clusterpartnertag Lebensmittel Cluster Niederösterreich
Jahr: 2021 - Sustainability assessment of palm oil by means of expert interviews and the Analytic Hierarchy Process
Autoren: Meixner, O; Hackl, S; Haas, R
Veranstaltung: 15th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2021
Jahr: 2021 - Teaching the Global Seminar: Strategies for Internationalization@Home
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: EPICUR Talks
Jahr: 2021 - Food promotion policy for the Austrian food market
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Sustainability and Traceability of Agri-Food System: Towards a Future Vision in Romania.
Jahr: 2021 - Nachhaltigkeit des Lebensmittelkonsums in Österreich und im globalen Kontext
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Lebensmittelabfall und nachhaltiger Lebensmittelkonsum in Österreich. Wie verändern wir Konsumverhalten?
Jahr: 2021 - Ökonomische Herausforderungen: Ethisches Wirtschaften als Alternative zum neoliberalen Zeitgeist
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Die Bioökonomie als Beitrag zu einer nachhaltigen biobasierten Kreislaufwirtschaft: wie die Transformation gelingen kann
Jahr: 2021 - Lebensmittel: Smarter Vertrieb und smarte Logistik
Autoren: Haas, R; Jochum, C.
Veranstaltung: Tag der Forschung im Bundesministerium für Landwirtschaft, Regionen und Tourismus zum Thema Digitalisierung für lebenswerte Regionen
Jahr: 2020 - Increasing the Awareness of Sustainable Food Consumption Among Adults (SUSCOF)
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: 14th International European Forum (176th EAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks
Jahr: 2020 - Direktvermarktung mittels Online Shops.
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Zoom Webinarreihe "Vertriebswege und Vermarktung"
Jahr: 2020 - Transforming AHP Group Decisions into Fuzzy Priorities - a new Methodology to Aggregate Individual Priorities
Autoren: Meixner, O; Hackl, S; Haas, R
Veranstaltung: The International Symposium on the Analytic Hierarchy Process
Jahr: 2019 - Consumer perception of quality and safety standards in the dairy sector – the case of Albania, Kosovo and Serbia
Autoren: Haas, R; Imami, D; Miftari, I
Veranstaltung: Agricultural sector development and policies in Western Balkans – challenges and prospective in the light of EU integration
Jahr: 2019 - Die Landwirtschaft und ihr Beitrag zur Energiewende
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Hauptversammlung der Aktionäre Windkraft Simonsfeld
Jahr: 2019 - Global food production and its impact on sustainability
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: International Agribusiness Marketing
Jahr: 2019 - Is Cow Milk the Bad Guy? Motivational Structures of Austrian Consumers in Respect to Plant Milk and Cow Milk. An application of a Means-End Chain Analysis
Autoren: Rainer Haas, Alina Schnepps, Siegfried Pöchtrager, Oliver Meixner
Veranstaltung: 13th International European Forum (169th EAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks
Jahr: 2019 - Marketingrelevante Überlegungen zur „Wertschätzungskette Gemüse"
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Mitgliederversammlung Gemüsebauverband Niederösterreich
Jahr: 2019 - Food trends as basis for successful food marketing
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Agribusiness and Food Marketing Management
Jahr: 2019 - How Austrian companies use food trends for successful food marketing
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: International Agribusiness Marketing
Jahr: 2019 - Die Welt der Marken. Dialog Landwirtschaft - Gesellschaft. Glaubwürdig und authentisch kommunizieren.
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Webinar der niederösterreichischen Landwirtschaftskammer
Jahr: 2019 - Motive zum Kauf regionaler Produkte aus dem Waldviertel. Mit Hilfe der Means-End-Chain Analyse
Autoren: Blasl, B., Haas, R.
Veranstaltung: Präsentation der Ergebnisse der Masterarbeit vor Stakeholdern der Landwritschaft und Journalisten
Jahr: 2018 - Storytelling für die Landwirtschaft. Erfolgreich und glaubwürdig kommunizieren.
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Sommercampus 2018 Veranstalter: Landwirtschaftskammer Niederösterreich
Jahr: 2018 - Agrarwirtschaftliche Perspektiven und Märkte
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Agrargipfel der Länder Oberösterreich und Niederösterreich
Jahr: 2018 - Empirical Research in Foreign Cultures: The Case of Japanese Rice
Autoren: Meixner, O., Kubinger, M., Haas, R., Haghirian, P.
Veranstaltung: SYSTEM DYNAMICS AND INNOVATION IN FOOD NETWORKS 2018
Jahr: 2018 - Der ökologische Fußabdruck Ihrer Ernährung: Wie Sie Ihrer Gesundheit und dem Planeten helfen können?!
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: 6. Marchfeld Dialoge Thema: "Lebensmittel - noch sinnvolles Mittel zum Leben?"
Jahr: 2018 - Agrarwirtschaftliche Perspektiven und Märkte
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Landestagung Wirtschaftskammer Niederösterreich - Agrarhandel
Jahr: 2018 - Eine Welt zwischen Hunger und Überfluss. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Simonsfelder Zukunftsgespräche
Jahr: 2018 - Regionale Kulinarik – kurze Versorgungsketten. Herausforderungen und Potentiale
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Generalversammlung des Agrar.Projekt.Verein
Jahr: 2017 - Marketing 3.0: What will the Future bring?
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Markedsmessa from the Norwegian Christmastree Grower Association
Jahr: 2017 - Eine Welt zwischen Hunger und Überfluss. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Messe Wieselburg der Bio Österreich
Jahr: 2017 - THE DIFFICULTIES IN MEASURING INDIVIDUAL UTILITIES OF PRODUCT ATTRIBUTES: A CHOICE BASED EXPERIMENT
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
Veranstaltung: 11th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2017
Jahr: 2017 - Impact of Producer and Use of Biotechnology on Consumer Willingness to pay: Discounts required for Oranges produces with Biotechnology.
Autoren: Karavolias, J; House, L; Haas, R; Briz, T
Veranstaltung: Towards Sustainable Agri-Food Systems: Balancing between Markets and Society
Jahr: 2017 - Mein Bauernhof online: Glaubwürdig kommunizieren in Zeiten von Fake News
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: OÖ Agrarmarketingtag der Abteilung Land- und Forstwirtschaft, Amt der OÖ Landesregierung
Jahr: 2017 - Dialog schafft Zukunft! Glaubwürdig, authentisch und zielgruppengerecht kommunizieren
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Bäuerinnen und Bauern als Botschafter der Landwirtschaftskammer Niederösterreich
Jahr: 2017 - Eine Welt zwischen Hunger und Fettleibigkeit. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit“
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Marchfelder Dialoge
Jahr: 2017 - Herkunft hat Zukunft – Die wichtigsten Trends in der bäuerlichen Direktvermarktung
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: 2. Fachtagung zur Bäuerlichen Direktvermarktung des Südtiroler Bauernbund
Jahr: 2017 - Marketing: Was wird die Zukunft bringen?
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Fachtagung Deutscher Christbaumproduzenten des Herzog.Baum
Jahr: 2016 - Vermarktung 3.0 – Was wird sich ändern?“
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: 20 Jahre ARGE NÖ Christbaum- und Schmuckreisigproduzenten
Jahr: 2016 - Food Promotion Policy for the Austrian Food Market
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Austrian Food Market
Jahr: 2016 - AHP GROUP DECISION MAKING AND CLUSTERING
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.; Pöchtrager, S.
Veranstaltung: International Symposium on the Analytic Hierarchy Process (ISAHP)
Jahr: 2016 - CONSUMER PREFERENCES AND WILLINGNES TO PAY FOR ORGANIC POTATO IN SAINT PETERSBURG
Autoren: Canavari, M. Perevoshchikova, I., Meixner, O., Haas, R.
Veranstaltung: Bio-Landwirtschaft in der Republik Kasachstan, Gegenwart und Zukunft
Jahr: 2016 - Paradoxes in Food Production and Consumption
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Implications for Society, Health and Sustainability
Jahr: 2016 - Die (Betriebs-)kantine der Zukunft – Brauchen unsere Küchen ein Update?
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Fachkonferenz Gemeinschaftsverpflegung des Institutes for International Research
Jahr: 2016 - Successful Food Marketing. Connecting Consumer Trends with Innovative Food Products
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Successful Food Marketing
Jahr: 2016 - Quality Seals in the Food Sector: Consumers Information Needs and Sources
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
Veranstaltung: 10th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2016
Jahr: 2016 - The Austrian Market of Organic Food. Trends and Strategies of Market Leaders
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: US-EU Organic Trade: High Standards and Big Opportunities
Jahr: 2016 - Emerging Food Trends and how to use them for market segmentation and product development
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Food Market
Jahr: 2015 - Successful Marketing of Agricultural Products
Autoren: Haas, Rainer
Veranstaltung: 2nd Agrobusiness Conference
Jahr: 2015 - Zwischen Regional, Tradition und Bio. Ernährungstrends als Positionierungschancen
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: WakeUp. Produkte im Lebensmittelbereich erfolgreich entwickeln
Jahr: 2015 - The communication of CSR activities via social media A qualitative approach to identify opportunities and challenges for small and medium-sized enterprises in the agri-food sector
Autoren: Meixner, O.; Pollhammer, E.; Haas, R.
Veranstaltung: 9th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2015
Jahr: 2015 - Innovative Marketingkonzepte. Wie sich Unternehmen in Marktnischen erfolgreich positionieren
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Bio Österreich
Jahr: 2015 - A comparison of critical thinking skills of students enrolled in a college level gobal seminar course
Autoren: Duncan, W.D; Haas, R; Ricketts, J
Veranstaltung: 25th conference on association of leadership educators
Jahr: 2014 - The secrets of Co-Innovation: How to engage local farmers and international buyers into a true win-win
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Seminar on Development Aid
Jahr: 2014 - VOTE - an Example of e-Learning in International Cooperation of Universities
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Digital Culture - The Synergy between Higher Education and ICT
Jahr: 2014 - Enabling community-powered co-innovation by connecting rural stakeholders with global knowledge brokers - a case study
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: 11th Wageningen International Conference on Chain and Network Management
Jahr: 2014 - Evaluation of voluntary agro-environmental schemes adopted by dairy industry in Canterbury, New Zealand
Autoren: COGHLAN, Shannon; BALZAROVA, Michaela; McWILLIAM, Wendy; HAAS, Rainer
Veranstaltung: 24. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2014
Jahr: 2014 - Collaborative case study based teaching by connecting global students via videoconference systems
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: The International Academy of Business and public Administration disciplines
Jahr: 2014 - Consumer Attitudes, Knowledge and Behavior in the Russian Market of Food
Autoren: Meixner, O; Haas, R; Perevoshchikova, Y; Canavari; M
Veranstaltung: System Dynamics and Innovation in Food Networks 2014
Jahr: 2014 - Sustainable diets: How healthy diets could save your money and the planet
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: College of Agriculture and Food Science Lecture Series
Jahr: 2014 - Topic: From Hunger to Obesity: Issues of Global Food Production & Consumption: Implications for Society, Health and Sustainability
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: College of Agriculture and Food Science Lecture Series
Jahr: 2014 - Strategische Positionierung von Biomarken - Überlegungen zur Markenpositionierung von Bio Austria. Im Spannungsfeld zwischen Verbandsabzeichen und Konsumentenmarke.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: BIO AUSTRIA Symposium "Chancen von BIO AUSTRIA als Marke und als Qualitätsstandard"
Jahr: 2013 - An Analysis based on means-end chain Analysis and word association
Autoren: Haas, R.; Sterns, J.; Meixner, O.; Nyob, D.; Traar, V.
Veranstaltung: US Consumers´perception of local and organic Food
Jahr: 2013 - Willingness to pay for conventional and organic Food products in croatia
Autoren: Cagalj, M.; Morawetz, U.B.; Haas, R.
Veranstaltung: 34th European Association of Agricultural Economists 2013
Jahr: 2013 - The Application of Social Media within the Austrian Supply Chain for Food and Beverages
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.; Moosbrugger, H.; Magdits, P.
Veranstaltung: Dialogue Marketing with Consumers
Jahr: 2013 - BOKU-Initiative Food Consumer Science
Autoren: Dürrschmid, K; Freyer, B; Haas, R; Kneifel, W; Meixner, O; Paxton, R; Schiebel, W
Veranstaltung: Raiffeisen Science & Innovation Award 2013
Jahr: 2013 - Credibility of Corporate Social Responsibility Initiatives and their Influence on the Corporate Image
Autoren: Haas, R.; Brandner, J.
Veranstaltung: International Food and Agribusiness Management Association, 23rd Annual World Symposium. The Road to 2050: The Global Talent Factor. Meeting Future Needs of Food and Agriculture
Jahr: 2013 - Corporate Social Responsibility Standards and Guidelines in the Agribusiness Sector
Autoren: Haas, R.; Poetz, K.; Balzarova, M.
Veranstaltung: CSR schemes in Agribusiness: opening the black box
Jahr: 2013 - The Use of Social Media within the Austrian Supply Chain for Food and Beverages
Autoren: Oliver Meixner, Rainer Haas, Helmut Moosbrugger, Philipp Magdits
Veranstaltung: 7th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2013
Jahr: 2013 - Understanding differences in US and EU agriculture - the illustrating case of local versus PDO/PGI food
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Looking over the pond
Jahr: 2013 - US Consumers perception of local and organic Food: An Analysis based on means-end chain analysis and word association
Autoren: Haas, R.; Sterns, J.; Meixner, O.; Nyob, D.; Traar, V.
Veranstaltung: 7th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2013
Jahr: 2012 - European and North American organic standards and labels & organic consumers motives for buying organic food
Autoren: Traar, V.; Haas, R.
Veranstaltung: Tagung Forschung und Lehre zum Ökolandbau an der BOKU 2012
Jahr: 2012 - Public Relations for Christmas Trees: Does Professional PR make a Difference? Evaluation of the PR of the Christmas Tree Grower’s Association from Lower Austria
Autoren: Haas, R; Brunner, F
Veranstaltung: 10th International Christmas Tree Research and Extension Conference 2011
Jahr: 2012 - New product development in global food markets
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Guest lecture at the University of Florida 2012
Jahr: 2012 - International Organic Marketing: An European Perspective
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Guest lecture at the University of Florida 2012
Jahr: 2012 - The cultural divide: How to better communicate, present and "survive" in a multi-cultural environment!
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Guest lecture at the University of Florida 2012
Jahr: 2011 - From hunger to obesity: Challenges for a global (sustainabl) food system
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: The Opening Symposium of the RTG 1666 2011
Jahr: 2011 - EVALUATION OF QUALITY MANAGEMENT IN THE FOOD INDUSTRY – A COMBINATION OF AHP AND UTILITY ANALYSIS
Autoren: Meixner, O., Pöchtrager, S. and Haas, R.
Veranstaltung: 11th International Symposium on the Analytic Hierarchy Process ISAHP 2011
Jahr: 2011 - The Perception of European Gatekeepers towards Thai Fruit and Coffee Products with EU Geographical Indications
Autoren: Wongprawmas R., Canavari, M., Haas, R., Asioli, D.
Veranstaltung: The 12th ASEAN FOOD CONFERENCE 2011
Jahr: 2011 - Analysis of Corporate Social Responsibility Standards and Guidelines in the Agribusiness Sector
Autoren: Haas, R.; Poetz, K.; Balzarova, M.
Veranstaltung: 21st Annual IFAMA World Forum and Symposium 2011
Jahr: 2011 - Conditions and success factors for innovation in the agri-food sector
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Quality-Safety-Innovation 2011
Jahr: 2011 - Nachhaltigkeit in der Agrar-u. Ernährungswirtschaft - Bedeutung für den Konsumenten
Autoren: Pöchtrager, S.; Haas, R.; Duenbostl, Ch.;
Veranstaltung: 21. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie 2011
Jahr: 2011 - The Perception of European Gatekeepers towards Thai Fruit and Coffee Products with EU Geographical Indications
Autoren: Wongprawmas, R.; Canavari, M.; Haas, R.; Asioli, D.
Veranstaltung: The 12th ASEAN FOOD CONFERENCE 2011
Jahr: 2011 - Criteria for a transparent assessment of carbon footprints in the food supply chain
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.; Burger, E.; Pöchtrager; S.
Veranstaltung: 5th International European Forum Igls-Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2011
Jahr: 2010 - Agricultural Sustainability: A Global Perspective Marketing implications and the case of Organic Food Markets
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Dalum Agricultural College
Jahr: 2010 - Private Labels: A Sign of Changing Times
Autoren: Haas, R., Weaver, R.D.
Veranstaltung: 4th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2010
Jahr: 2010 - Turning Cultural Differences into Creativity and Entrepreneurship
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Space European Network For Business Studies and Languages
Jahr: 2010 - Market Potential of Organic Food Products in the EU
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Konferenz der Universidad Peruana de Cayetano Heredia 2010
Jahr: 2010 - Milk Marketing in Austria
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Guest lecture at the University of Florida 2010
Jahr: 2010 - Trust in the US-eU Fruit and Vegetable Chain: Do US Exporters Understand EU Importers?
Autoren: Ameseder, C., House, L., Haas, R., Meixner, O., Fritz, M., Dahl, E., Hofstede, G.J.
Veranstaltung: 4th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2010
Jahr: 2010 - Von Gentechnik bis Bio - Wegweiser für ein besseres Verständnis der US Landwirtschaft
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Landwirtschaftliche Produktenbörse 2010
Jahr: 2010 - Private Labels: A Signal of Changing Times
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Guest lecture at the University of Florida 2010
Jahr: 2010 - Teaching entrepreneurship and innovation: examples of how to teach the impossible!
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Stakeholder Workshop at the International Business College Mitrovica
Jahr: 2009 - Collaborative blended e-learning over a videoconference based system. Concept for and experiences with a global classroom
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: SPACE conference
Jahr: 2009 - Perceived risks in cross-border transactions in food chains
Autoren: Ameseder, C., Canavari, M., Cantore, N., Deiters, J., Fritz, M., Haas, R., Matopoulos, A., Meixner, O. and Vlachopoulou, M.
Veranstaltung: 113th EAAE Conference 2009
Jahr: 2009 - Der gesundheitliche Stellenwert von Milch im Spannungsfeld zwischen wissenschaftlichem Diskurs und öffentlicher Meinung - eine qualitative und quantitative Imageanalyse
Autoren: Pichler, A.; Haas, R.
Veranstaltung: Milchkonferenz 2009
Jahr: 2009 - Is there a market for organic food “made in China”? Preferences of Austrian key accounts in the organic food value chain
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: 7th International MAPP Workshop on Consumer Behaviour and Food Marketing
Jahr: 2008 - Measurement of the importance of trust elements in B2B AgriFood Chains – an Application of the Analytic Hierarchic Process.
Autoren: Ameseder, C.; Haas, R.; Meixner, O.
Veranstaltung: 8th International Conference on Management in AgriFood Chains and Networks 2008
Jahr: 2008 - Result of networking and training activities and future training
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Bean-Quorum Final meeting 2008 - Consolidating Co-operation between Asia and Europe on Quality, Organic, and Unique Food Marketing
Jahr: 2008 - Die Bedeutung internationaler Bio-Produkte für die Bedarfsdeckung in Österreich - Ergebnisse einer Expertenbefragung.
Autoren: Ameseder, C.; Haas, R.; Meixner, O.
Veranstaltung: 18. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2008 - Neue Impulse in der Agrar- und Ernährungswirtschaft?!
Jahr: 2008 - Erfolgsfaktoren in der E-Collaboration
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Kollaboratives Arbeiten Wissensportale - Web 2.0 - E-Collaboration
Jahr: 2008 - New Product Development of a Yoghurt Dessert via E-Collaboration
Autoren: Meixner, O. ; Haas, R.
Veranstaltung: 2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2008
Jahr: 2008 - Viability of values and attitudes concerning purchase intentions and benefit attribution for an organic sport drink
Autoren: Ameseder, C., Haas, R., Meixner, O.
Veranstaltung: 2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2008
Jahr: 2008 - Why is Communication an Art?
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Alcatel Lucent Applications Club 2008
Jahr: 2008 - Why is Communication an Art?
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Alcatel Lucent Applications Club 2008
Jahr: 2007 - Importance and Relevance of Quality Labels in the Austrian Meat Supply Chain
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
Veranstaltung: 1st International European Forum on Innovation and System Dynamics in Food Networks 2007
Jahr: 2007 - Erfolgsfaktoren der E-Collaboration – Ein Leitfaden zum Management virtueller Teams
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Kollaboratives Arbeiten Wikis - Web 2.0 - Mobilität
Jahr: 2007 - Communication as Human Interaction
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Alcatel Lucent Applications Club 2007
Jahr: 2007 - Nutritional Trends in European Consumer Behavior - between functional and Organic Food
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Dozentenmobilität des EU-USA FIBSE Programs
Jahr: 2007 - Potential income gains for rural households in North Eastern Thailand through trade with organic products
Autoren: Morawetz, U.. B.; Wongprawmas, R.; Haas, R.
Veranstaltung: 105th Seminar of the European Association of Agriclutural Economics EAAE 2007 - International Marketing and International Trade of Quality Food Products
Jahr: 2007 - International Leadership and Intercultural Commuication
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Dozentenmobilität des EU-USA FIBSE Programs
Jahr: 2007 - E-Marketing: Was macht Ihren Auftritt im Internet erfolgreich.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Im Zuge der Veranstaltung von "Trends in Marketing und Kommunikation: - Web 2.0"
Jahr: 2007 - Potential income gains for rural households in North Eastern Thailand through trade with organic products.
Autoren: Ulrich B. Morawetz
Veranstaltung: 105th Seminar of the European Association of Agriclutural Economics EAAE 2007 - International Marketing and International Trade of Quality Food Products
Jahr: 2007 - Neuproduktentwicklung eines Joghurtdesserts mithilfe von E-Collaboration
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
Veranstaltung: Milchkonferenz 2007 - Gesellschaft für Milchwissenschaft / Society of Dairy Science
Jahr: 2007 - Integriert oder isoliert? Schlagabtausch zwischen Functional Food und Nahrungsergänzungsmitteln.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Tagung 2007 - Maßgeschneidert essen – Functional Food als Hoffnungsträger oder Nischenprodukt des Verbands der Ernährungswissenschafter Österreichs
Jahr: 2007 - Genetic modified Organism (GMO) in the Food supply Chain in Europe and USA
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Global Seminar International Conference
Jahr: 2007 - Ernährungstrends und Functional Food
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Danone-REWE Expertenforum
Jahr: 2006 - Nature parks and regions as brands and trademarks
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Parks & Economy, Developing Initiatives exploiting the Potential of Natural Heritage for Regional Spatial Development (Workshop)
Jahr: 2006 - Boost your personal communication
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Alcatel Communications Applications Club
Jahr: 2006 - PR-Konzept für das Forschungsprogramm Alp Austria
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Alp Austria Tagung 2006
Jahr: 2006 - Die essbare Konsumwelt von morgen - Trends, die zentrale Entwicklungschancen für die Lebensmittel- und Getränkeindustrie aufzeigen
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: IIR-Konferenz, Zielgruppengerechte Lebensmittel
Jahr: 2006 - „Sag mir was ich brauch und ich sag dir was ich kauf – Functional Food aus Sicht der KonsumentInnen“.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: DANONE Nutrition Forum 2006 - Functional Food zwischen Anspruch und Argwohn, Journalisten Workshop
Jahr: 2006 - PR-Konzept für das Forschungsprogramm Alp Austria
Autoren: Haas, R. und o. Meixner
Veranstaltung: Alp Austria Tagung 2006
Jahr: 2006 - Trust in ICT-based new product development - guidelines for virtual new product development teams
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.; Pöchtrager, S.
Veranstaltung: 99th European Seminar of EAAE - Trust and Risk in Business Networks
Jahr: 2006 - Moderne Kommunikationsstrategien beim Christbaumverkauf
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Europäische Tagung der Christbaumproduzenten 2006
Jahr: 2006 - Customer Best Practice: Collaboration
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: ALCATEL Enterprise Forum 2006
Jahr: 2006 - Cross Cultural Communication
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Alcatel Application Conference
Jahr: 2005 - Trust as important success factor for global virtual teams.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Global Seminar
Jahr: 2005 - Molekularbiologische Untersuchungen an Enterobacter sakazakii Isolaten aus dem Produktionsumfeld von Trockenmilcherzeugnissen
Autoren: Gazdov, B., Walzer, T., Schoder, D., Haas, R., Hochleitner, C., Foissy, H., Wagner, M.
Veranstaltung: 46. Arbeitstagung des Arbeitsgebietes Lebensmittelhygiene der Deutschen Veterinärmedizinischen Gesellschaft 2005
Jahr: 2005 - Cultural online databases. A tool to improve trust andcommon ground for global virtual teams an application for the Global Seminar.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: ICA Konferenz Global Seminar 2005
Jahr: 2004 - Contraints and Challenges of Global Virtual Teamwork. A Framework for Improved Efficiency.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Global Seminar Konferenz
Jahr: 2003 - Präsentation der Forschungs- und Lehraktivitäten des Instituts für Agrarökonomik vor dem Vertreter der International Programmes der West Virginia University - Jeff Degrave.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Unknown
Jahr: 2003 - Gesellschaft im Wandel - neue Bilder der Nahrung
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: University Meets Public 2003
Jahr: 2003 - A Decision Model for Evaluating Different Meat Traceability Systems. A Case Study for a New Zealand Meat Processing Plant.
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.; Pöchtrager, S.; Köck, H.
Veranstaltung: Quality Assurabce, Risk Management and Environmental Control in agriculture and Food Supply Networks
Jahr: 2003 - International Studies at the University of Applied Life Sciences in Vienna.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Global Seminar Konferenz
Jahr: 2003 - Informations- und Kommunikationstechnologie in Klein und mittelständischen Unternehmen - Was machen andere? Best-Practice-Unternehmen aus der Europäischen Union.
Autoren: Haas, R
Veranstaltung: Tagung "Attraktive Innenstadt. Mit neuen Medien zu neuen Dienstleistungsangeboten""
Jahr: 2003 - International Studies at the University of Applied Life Sciences in Vienna
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: Global Seminar Konferenz
Jahr: 2002 - Forschungsmarketing und Wissenstransfer in der Kulturlandschaftsforschung - Ergebnisse einer Expertenbefragung
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.
Veranstaltung: 12. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2002 - Armut und Reichtum im ländlichen Raum
Jahr: 2002 - Kartoffeln. Eine qualitative und quantitative Untersuchung zur Idealproduktplanung. Endbericht im Auftrag der EZG
Autoren: Schiebel, W., Haas, R. Meixner, O.
Veranstaltung: Unknown
Jahr: 2002 - Präsentation des Universitätslehrgangs ¿Economics of Mountain Systems"
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
Veranstaltung: Euro-League - Workshop - eLearning & communication technology at BOKU
Jahr: 2002 - Bedingung, Chancen, Risiken des Wissenstranfers in der Kulturlandschaftsforschung - Ergebnisse einer Expertenbefragung.
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
Veranstaltung: 12. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2002 - Armut und Reichtum im ländlichen Raum
Jahr: 2002 - Gesellschaft im Wandel - neue Bilder der Nahrung.
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: University Meets Public 2002
Jahr: 2000 - Nutzungsverhalten, Sichtweisen und Erfahrungen der Urlaub am Bauernhof Anbieter mit TIS-Cover - einer Tourismusplattform im World Wide Web
Autoren: Haas, R.
Veranstaltung: 10. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2000 - Agrarökonomie zwischen Vision und Realität -
Jahr: 1999 - Cultural landscape planning in Austria: Transfer of scientific Knowledge to selected target groups by applying the Analytic Hierarchic Process.
Autoren: Haas, R., Meixner, O., Penker, M.
Veranstaltung: 47th International Atlantic Economic Conference 1999
Jahr: 1998 - Experiences with the use of new information and communications technology in marketing education - an Austrian case study.
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
Veranstaltung: EUROMEDIA '98 : featuring WEBTEC, MEDIATEC, COMTEC, APTEC ; 1998
Electronic commerce - Marketing mit Hilfe des Internet.
Autoren: Haas, R.
Functional - emotional Food. Der richtige Claim für den Konsumenten. Ein Vergleich österreichischer versus U.S./Internationaler Ansätze.
Autoren: Haas, R.
Determining the Sucess Factors for the Introduction and Maintenance of Quality Management in the Austrian Food Industry Using Analytic Hierarchy Process.
Autoren: Meixner, O., Pöchtrager, S., Haas, R.
Wie können Produkte für die Praxis identifiziert und praxistauglich aufbereitet werden?
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
Erfolgsfaktoren für bäuerliche Initiativen unter besonderer Berücksichtigung künftiger Geschäftfelder im Bereich des E-Commerce.
Autoren: Haas, R.
Internet als Marktplatz - Abrechnungs- und Buchungssysteme. Anforderungen und Praxis.
Autoren: Haas, R.
Informations- und Kommunikationstechnologie in Klein und mittelständischen Unternehmen - Was machen andere? Best-Practice-Unternehmen aus der Europäischen Union.
Autoren: Haas, R.,
Marketing für bäuerliche Angebote im Internet.
Autoren: Haas, R.
Was das Internet kann und nicht kann?
Autoren: Haas, R.
Bäuerliche Direktvermarktung im Spannungsfeld zwischen Mundpropaganda und Internet.
Autoren: Haas, R.
Determining the Success Factors for the Introduction and Maintenance of Quality Management in the Austrian Food Industry Using the Analytic Hierarchy Process.
Autoren: Meixner, O., Pöchtrager, S., Haas, R.
Cultural Landscape Planing in Austria: Transfer of Scientific Knowledge to Selected Target Groups by Applying the Analytic Hierarchic Process.
Autoren: Haas, R., Meixner, O., Penker, M.