Rainer Haas
Ao.Univ.Prof. Dipl.-Ing. Dr.nat.techn. Rainer Haas
Institut Institut für Marketing und Innovation
Standort Feistmantelstraße 4, 1180 Wien
Email rainer.haas@boku.ac.at
Tel: +43 1 47654-73516
ORCID: 0000-0002-7854-8960
A-1571-2013: ResearcherId
1176620: AuthorId
Laufbahn
- 2004 Ao. Universitätsprofessor
- 1998 Promotion
- 1994 Universitätsassistent
- 1993 Sponsion
- 1993 Vertragsassistent
Auszeichnungen
- 2020 2020 Award of Excellence for the AHP/ANP presentation/paper at the ISAHP 2020, Dec. 3-6: Transforming AHP Group Decisions into Fuzzy Priorities - A New Methodology to Aggregat Individual Priorities
- 2016 Most Innovative Idea Award for the Paper "AHP Group Decision Making and Clustering" at the ISAHP 2016, 14th International Symposium on the AHP in London
- 2011 Highly Commended Paper Award des Literati Networks for Excellence 2011 für den Artikel “Brand familiarity and tasting in conjoint analysis - an experimental study with Croatian beer consumers“ (British Food Journal, vol. 112, 6, 2010).
- 2006 Agrana Award for Research and Science in Austria
- 2001 Agrana Förderungspreis für Wissenschaft und Forschung
- 2001 Best Paper Award, ISAHP 2001
- 1997 Österreichischer Agrarmarketingpreis in der Kategorie landwirtschaftlicher Verbände
Projekte
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Publikationen
Wissentransfer in die Gesellschaft
Medienbeiträge
Vorträge
(2023) Motivstrukturen zum Brotkonsum von KundInnen von Bäckereien versus Backstationen im Einzelhandel
Autoren: Haas, R
ICC-Austria-Jahressymposium 2023 - Getreideversorgung im Spannungsfeld ökologischer und sozioökonomischer Ansprüche
(2023) From farm to fork. Impact of global agriculture on sustainability. A European perspective
Autoren: Haas, R
Agricultural Management at Welingkar Institute of Management
(2023) Vermarktungsstrategien erfolgreicher Agrarinnovationen
Autoren: Haas, R
Tagung für Spitzenfunktionäre. Oberösterreichischer Baunerbund 2023
(2023) Eating algae? Consumer perception of algae-based food in Austria
Autoren: Meixner, O; Nieschalk, R; Haas R
17th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2023
(2023) Agriculture in the EU and the US – two continents, two views on agriculture
Autoren: Haas, R.
Global Foods and Society
(2023) European Consumer Demand on Food in the context of the EU Green Deal
Autoren: Haas, R
Soy Plus Brazil
(2023) From Farm to Fork. EU Strategy to fight Hunger and Food Insecurity
Autoren: Haas, R
International Trade
(2022) Der Beitrag des Einzelnem – Entwurf zu einem nachhaltigen Leben
Autoren: Haas, R
8. Marchfelder Dialoge 2022 - Neuanfang - Wie weit reicht unsere Selbstverantwortung?
(2022) Herkunft hat Zukunft - Trends im Agrar- und Lebensmittelmarketing
Autoren: Haas, R
ÖGE meets BOKU ÖGE Jahrestagung 2022 - Food Processing - Vom Feld bis zur Zelle
(2022) Online food shopping under COVID-19 – a technology acceptance model to evaluate consumption motives and barriers
Autoren: Meixner, O; Dittmann, J; Haas R
16th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2022
(2022) Landwirtschaftliche Direktvermarktung mittels Online Shops. Welche Vorteile und Barrieren sehen Kunden und Produzenten?
Autoren: Haas, R.
Seminar für Christbaumproduzenten 2022
(2022) Consumer trends and their impact on the food and cereal market
Autoren: Haas, R
20th ICC Conference 2022 - Future Challenges for Cereal Science and Technology
(2022) Rahmenbedingungen und strategische Optionen erfolgreicher Agrar-Innovationen
Autoren: Haas, R
OÖ-Agrarinnovationstag: Neue Wege in der Landwirtschaft
(2021) Kommunikationsstrategien für regionale Wertschöpfungsketten
Autoren: Haas, R
Netzwerk Zukunftsraum Land: Regionale Lebensmittel-Wertschöpfungsketten schaffen Mehrwert
(2021) Globale und nationale Nachhaltigkeit in der Food Supply Chain – Ein Blick über den Tellerrand
Autoren: Haas, R
Nachhaltige Lebensmittelproduktion – verantwortungsvoll in die Zukunft. Clusterpartnertag Lebensmittel Cluster Niederösterreich
(2021) Sustainability assessment of palm oil by means of expert interviews and the Analytic Hierarchy Process
Autoren: Meixner, O; Hackl, S; Haas, R
15th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2021
(2021) Teaching the Global Seminar: Strategies for Internationalization@Home
Autoren: Haas, R
EPICUR Talks
(2021) Food promotion policy for the Austrian food market
Autoren: Haas, R
Sustainability and Traceability of Agri-Food System: Towards a Future Vision in Romania.
(2021) Nachhaltigkeit des Lebensmittelkonsums in Österreich und im globalen Kontext
Autoren: Haas, R.
Lebensmittelabfall und nachhaltiger Lebensmittelkonsum in Österreich. Wie verändern wir Konsumverhalten?
(2021) Ökonomische Herausforderungen: Ethisches Wirtschaften als Alternative zum neoliberalen Zeitgeist
Autoren: Haas, R.
Die Bioökonomie als Beitrag zu einer nachhaltigen biobasierten Kreislaufwirtschaft: wie die Transformation gelingen kann
(2021) Lebensmittel: Smarter Vertrieb und smarte Logistik
Autoren: Haas, R; Jochum, C.
Tag der Forschung im Bundesministerium für Landwirtschaft, Regionen und Tourismus zum Thema Digitalisierung für lebenswerte Regionen
(2020) Increasing the Awareness of Sustainable Food Consumption Among Adults (SUSCOF)
Autoren: Haas, R
14th International European Forum (176th EAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks
(2020) Direktvermarktung mittels Online Shops.
Autoren: Haas, R
Zoom Webinarreihe "Vertriebswege und Vermarktung"
(2020) Transforming AHP Group Decisions into Fuzzy Priorities - a new Methodology to Aggregate Individual Priorities
Autoren: Meixner, O; Hackl, S; Haas, R
The International Symposium on the Analytic Hierarchy Process
(2019) Consumer perception of quality and safety standards in the dairy sector – the case of Albania, Kosovo and Serbia
Autoren: Haas, R; Imami, D; Miftari, I
Agricultural sector development and policies in Western Balkans – challenges and prospective in the light of EU integration
(2019) Die Landwirtschaft und ihr Beitrag zur Energiewende
Autoren: Haas, R
Hauptversammlung der Aktionäre Windkraft Simonsfeld
(2019) Is Cow Milk the Bad Guy? Motivational Structures of Austrian Consumers in Respect to Plant Milk and Cow Milk. An application of a Means-End Chain Analysis
Autoren: Rainer Haas, Alina Schnepps, Siegfried Pöchtrager, Oliver Meixner
13th International European Forum (169th EAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks
(2019) Marketingrelevante Überlegungen zur „Wertschätzungskette Gemüse"
Autoren: Haas, R
Mitgliederversammlung Gemüsebauverband Niederösterreich
(2019) Food trends as basis for successful food marketing
Autoren: Haas, R
Agribusiness and Food Marketing Management
(2019) How Austrian companies use food trends for successful food marketing
Autoren: Haas, R
International Agribusiness Marketing
(2019) Die Welt der Marken. Dialog Landwirtschaft - Gesellschaft. Glaubwürdig und authentisch kommunizieren.
Autoren: Haas, R
Webinar der niederösterreichischen Landwirtschaftskammer
(2019) Motive zum Kauf regionaler Produkte aus dem Waldviertel. Mit Hilfe der Means-End-Chain Analyse
Autoren: Blasl, B., Haas, R.
Präsentation der Ergebnisse der Masterarbeit vor Stakeholdern der Landwritschaft und Journalisten
(2018) Storytelling für die Landwirtschaft. Erfolgreich und glaubwürdig kommunizieren.
Autoren: Haas, R
Sommercampus 2018 Veranstalter: Landwirtschaftskammer Niederösterreich
(2018) Agrarwirtschaftliche Perspektiven und Märkte
Autoren: Haas, R
Agrargipfel der Länder Oberösterreich und Niederösterreich
(2018) Empirical Research in Foreign Cultures: The Case of Japanese Rice
Autoren: Meixner, O., Kubinger, M., Haas, R., Haghirian, P.
SYSTEM DYNAMICS AND INNOVATION IN FOOD NETWORKS 2018
(2018) Der ökologische Fußabdruck Ihrer Ernährung: Wie Sie Ihrer Gesundheit und dem Planeten helfen können?!
Autoren: Haas, R
6. Marchfeld Dialoge Thema: "Lebensmittel - noch sinnvolles Mittel zum Leben?"
(2018) Agrarwirtschaftliche Perspektiven und Märkte
Autoren: Haas, R
Landestagung Wirtschaftskammer Niederösterreich - Agrarhandel
(2018) Eine Welt zwischen Hunger und Überfluss. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit
Autoren: Haas, R
Simonsfelder Zukunftsgespräche
(2018) Regionale Kulinarik – kurze Versorgungsketten. Herausforderungen und Potentiale
Autoren: Haas, R
Generalversammlung des Agrar.Projekt.Verein
(2017) Marketing 3.0: What will the Future bring?
Autoren: Haas, R
Markedsmessa from the Norwegian Christmastree Grower Association
(2017) Eine Welt zwischen Hunger und Überfluss. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit
Autoren: Haas, R
Messe Wieselburg der Bio Österreich
(2017) THE DIFFICULTIES IN MEASURING INDIVIDUAL UTILITIES OF PRODUCT ATTRIBUTES: A CHOICE BASED EXPERIMENT
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
11th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2017
(2017) Impact of Producer and Use of Biotechnology on Consumer Willingness to pay: Discounts required for Oranges produces with Biotechnology.
Autoren: Karavolias, J; House, L; Haas, R; Briz, T
Towards Sustainable Agri-Food Systems: Balancing between Markets and Society
(2017) Mein Bauernhof online: Glaubwürdig kommunizieren in Zeiten von Fake News
Autoren: Haas, R
OÖ Agrarmarketingtag der Abteilung Land- und Forstwirtschaft, Amt der OÖ Landesregierung
(2017) Dialog schafft Zukunft! Glaubwürdig, authentisch und zielgruppengerecht kommunizieren
Autoren: Haas, R
Bäuerinnen und Bauern als Botschafter der Landwirtschaftskammer Niederösterreich
(2017) Eine Welt zwischen Hunger und Fettleibigkeit. Auswirkungen der globalen Lebensmittelproduktion auf die Gesellschaft, Gesundheit und Nachhaltigkeit“
Autoren: Haas, R
Marchfelder Dialoge
(2017) Herkunft hat Zukunft – Die wichtigsten Trends in der bäuerlichen Direktvermarktung
Autoren: Haas, R
2. Fachtagung zur Bäuerlichen Direktvermarktung des Südtiroler Bauernbund
(2017) Marketing: Was wird die Zukunft bringen?
Autoren: Haas, R
Fachtagung Deutscher Christbaumproduzenten des Herzog.Baum
(2016) Vermarktung 3.0 – Was wird sich ändern?“
Autoren: Haas, R.
20 Jahre ARGE NÖ Christbaum- und Schmuckreisigproduzenten
(2016) Food Promotion Policy for the Austrian Food Market
Autoren: Haas, R
Austrian Food Market
(2016) AHP GROUP DECISION MAKING AND CLUSTERING
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.; Pöchtrager, S.
International Symposium on the Analytic Hierarchy Process (ISAHP)
(2016) CONSUMER PREFERENCES AND WILLINGNES TO PAY FOR ORGANIC POTATO IN SAINT PETERSBURG
Autoren: Canavari, M. Perevoshchikova, I., Meixner, O., Haas, R.
Bio-Landwirtschaft in der Republik Kasachstan, Gegenwart und Zukunft
(2016) Paradoxes in Food Production and Consumption
Autoren: Haas, R
Implications for Society, Health and Sustainability
(2016) Die (Betriebs-)kantine der Zukunft – Brauchen unsere Küchen ein Update?
Autoren: Haas, R
Fachkonferenz Gemeinschaftsverpflegung des Institutes for International Research
(2016) Successful Food Marketing. Connecting Consumer Trends with Innovative Food Products
Autoren: Haas, R
Successful Food Marketing
(2016) Quality Seals in the Food Sector: Consumers Information Needs and Sources
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
10th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2016
(2016) The Austrian Market of Organic Food. Trends and Strategies of Market Leaders
Autoren: Haas, R
US-EU Organic Trade: High Standards and Big Opportunities
(2016) Emerging Food Trends and how to use them for market segmentation and product development
Autoren: Haas, R
Food Market
(2015) Successful Marketing of Agricultural Products
Autoren: Haas, Rainer
2nd Agrobusiness Conference
(2015) Zwischen Regional, Tradition und Bio. Ernährungstrends als Positionierungschancen
Autoren: Haas, R.
WakeUp. Produkte im Lebensmittelbereich erfolgreich entwickeln
(2015) The communication of CSR activities via social media A qualitative approach to identify opportunities and challenges for small and medium-sized enterprises in the agri-food sector
Autoren: Meixner, O.; Pollhammer, E.; Haas, R.
9th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2015
(2015) A comparison of critical thinking skills of students enrolled in a college level gobal seminar course
Autoren: Duncan, W.D; Haas, R; Ricketts, J
25th conference on association of leadership educators
(2014) The secrets of Co-Innovation: How to engage local farmers and international buyers into a true win-win
Autoren: Haas, R.
Seminar on Development Aid
(2014) VOTE - an Example of e-Learning in International Cooperation of Universities
Autoren: Haas, R.
Digital Culture - The Synergy between Higher Education and ICT
(2014) Enabling community-powered co-innovation by connecting rural stakeholders with global knowledge brokers - a case study
Autoren: Haas, R.
11th Wageningen International Conference on Chain and Network Management
(2014) Evaluation of voluntary agro-environmental schemes adopted by dairy industry in Canterbury, New Zealand
Autoren: COGHLAN, Shannon; BALZAROVA, Michaela; McWILLIAM, Wendy; HAAS, Rainer
24. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2014
(2014) Collaborative case study based teaching by connecting global students via videoconference systems
Autoren: Haas, R.
The International Academy of Business and public Administration disciplines
(2014) Consumer Attitudes, Knowledge and Behavior in the Russian Market of Food
Autoren: Meixner, O; Haas, R; Perevoshchikova, Y; Canavari; M
System Dynamics and Innovation in Food Networks 2014
(2014) Sustainable diets: How healthy diets could save your money and the planet
Autoren: Haas, R.
College of Agriculture and Food Science Lecture Series
(2014) Strategische Positionierung von Biomarken - Überlegungen zur Markenpositionierung von Bio Austria. Im Spannungsfeld zwischen Verbandsabzeichen und Konsumentenmarke.
Autoren: Haas, R.
BIO AUSTRIA Symposium "Chancen von BIO AUSTRIA als Marke und als Qualitätsstandard"
(2013) An Analysis based on means-end chain Analysis and word association
Autoren: Haas, R.; Sterns, J.; Meixner, O.; Nyob, D.; Traar, V.
US Consumers´perception of local and organic Food
(2013) Willingness to pay for conventional and organic Food products in croatia
Autoren: Cagalj, M.; Morawetz, U.B.; Haas, R.
34th European Association of Agricultural Economists 2013
(2013) The Application of Social Media within the Austrian Supply Chain for Food and Beverages
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.; Moosbrugger, H.; Magdits, P.
Dialogue Marketing with Consumers
(2013) BOKU-Initiative Food Consumer Science
Autoren: Dürrschmid, K; Freyer, B; Haas, R; Kneifel, W; Meixner, O; Paxton, R; Schiebel, W
Raiffeisen Science & Innovation Award 2013
(2013) Credibility of Corporate Social Responsibility Initiatives and their Influence on the Corporate Image
Autoren: Haas, R.; Brandner, J.
International Food and Agribusiness Management Association, 23rd Annual World Symposium. The Road to 2050: The Global Talent Factor. Meeting Future Needs of Food and Agriculture
(2013) Corporate Social Responsibility Standards and Guidelines in the Agribusiness Sector
Autoren: Haas, R.; Poetz, K.; Balzarova, M.
CSR schemes in Agribusiness: opening the black box
(2013) The Use of Social Media within the Austrian Supply Chain for Food and Beverages
Autoren: Oliver Meixner, Rainer Haas, Helmut Moosbrugger, Philipp Magdits
7th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2013
(2013) Understanding differences in US and EU agriculture - the illustrating case of local versus PDO/PGI food
Autoren: Haas, R.
Looking over the pond
(2013) US Consumers perception of local and organic Food: An Analysis based on means-end chain analysis and word association
Autoren: Haas, R.; Sterns, J.; Meixner, O.; Nyob, D.; Traar, V.
7th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2013
(2012) European and North American organic standards and labels & organic consumers motives for buying organic food
Autoren: Traar, V.; Haas, R.
Tagung Forschung und Lehre zum Ökolandbau an der BOKU 2012
(2012) Public Relations for Christmas Trees: Does Professional PR make a Difference? Evaluation of the PR of the Christmas Tree Grower’s Association from Lower Austria
Autoren: Haas, R; Brunner, F
10th International Christmas Tree Research and Extension Conference 2011
(2012) New product development in global food markets
Autoren: Haas, R
Guest lecture at the University of Florida 2012
(2011) From hunger to obesity: Challenges for a global (sustainabl) food system
Autoren: Haas, R.
The Opening Symposium of the RTG 1666 2011
(2011) EVALUATION OF QUALITY MANAGEMENT IN THE FOOD INDUSTRY – A COMBINATION OF AHP AND UTILITY ANALYSIS
Autoren: Meixner, O., Pöchtrager, S. and Haas, R.
11th International Symposium on the Analytic Hierarchy Process ISAHP 2011
(2011) The Perception of European Gatekeepers towards Thai Fruit and Coffee Products with EU Geographical Indications
Autoren: Wongprawmas R., Canavari, M., Haas, R., Asioli, D.
The 12th ASEAN FOOD CONFERENCE 2011
(2011) Analysis of Corporate Social Responsibility Standards and Guidelines in the Agribusiness Sector
Autoren: Haas, R.; Poetz, K.; Balzarova, M.
21st Annual IFAMA World Forum and Symposium 2011
(2011) Conditions and success factors for innovation in the agri-food sector
Autoren: Haas, R.
Quality-Safety-Innovation 2011
(2011) Nachhaltigkeit in der Agrar-u. Ernährungswirtschaft - Bedeutung für den Konsumenten
Autoren: Pöchtrager, S.; Haas, R.; Duenbostl, Ch.;
21. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie 2011
(2011) The Perception of European Gatekeepers towards Thai Fruit and Coffee Products with EU Geographical Indications
Autoren: Wongprawmas, R.; Canavari, M.; Haas, R.; Asioli, D.
The 12th ASEAN FOOD CONFERENCE 2011
(2011) Criteria for a transparent assessment of carbon footprints in the food supply chain
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.; Burger, E.; Pöchtrager; S.
5th International European Forum Igls-Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2011
(2010) Agricultural Sustainability: A Global Perspective Marketing implications and the case of Organic Food Markets
Autoren: Haas, R.
Dalum Agricultural College
(2010) Private Labels: A Sign of Changing Times
Autoren: Haas, R., Weaver, R.D.
4th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2010
(2010) Turning Cultural Differences into Creativity and Entrepreneurship
Autoren: Haas, R.
Space European Network For Business Studies and Languages
(2010) Market Potential of Organic Food Products in the EU
Autoren: Haas, R.
Konferenz der Universidad Peruana de Cayetano Heredia 2010
(2010) Trust in the US-eU Fruit and Vegetable Chain: Do US Exporters Understand EU Importers?
Autoren: Ameseder, C., House, L., Haas, R., Meixner, O., Fritz, M., Dahl, E., Hofstede, G.J.
4th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2010
(2010) Von Gentechnik bis Bio - Wegweiser für ein besseres Verständnis der US Landwirtschaft
Autoren: Haas, R.
Landwirtschaftliche Produktenbörse 2010
(2010) Private Labels: A Signal of Changing Times
Autoren: Haas, R
Guest lecture at the University of Florida 2010
(2010) Teaching entrepreneurship and innovation: examples of how to teach the impossible!
Autoren: Haas, R.
Stakeholder Workshop at the International Business College Mitrovica
(2009) Collaborative blended e-learning over a videoconference based system. Concept for and experiences with a global classroom
Autoren: Haas, R.
SPACE conference
(2009) Perceived risks in cross-border transactions in food chains
Autoren: Ameseder, C., Canavari, M., Cantore, N., Deiters, J., Fritz, M., Haas, R., Matopoulos, A., Meixner, O. and Vlachopoulou, M.
113th EAAE Conference 2009
(2009) Die Bedeutung internationaler Bio-Produkte für die Bedarfsdeckung in Österreich - Ergebnisse einer Expertenbefragung.
Autoren: Ameseder, C.; Haas, R.; Meixner, O.
18. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2008 - Neue Impulse in der Agrar- und Ernährungswirtschaft?!
(2009) Is there a market for organic food “made in China”? Preferences of Austrian key accounts in the organic food value chain
Autoren: Haas, R.
7th International MAPP Workshop on Consumer Behaviour and Food Marketing
(2008) Measurement of the importance of trust elements in B2B AgriFood Chains – an Application of the Analytic Hierarchic Process.
Autoren: Ameseder, C.; Haas, R.; Meixner, O.
8th International Conference on Management in AgriFood Chains and Networks 2008
(2008) Result of networking and training activities and future training
Autoren: Haas, R.
Bean-Quorum Final meeting 2008 - Consolidating Co-operation between Asia and Europe on Quality, Organic, and Unique Food Marketing
(2008) Erfolgsfaktoren in der E-Collaboration
Autoren: Haas, R.
Kollaboratives Arbeiten Wissensportale - Web 2.0 - E-Collaboration
(2008) New Product Development of a Yoghurt Dessert via E-Collaboration
Autoren: Meixner, O. ; Haas, R.
2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2008
(2008) Viability of values and attitudes concerning purchase intentions and benefit attribution for an organic sport drink
Autoren: Ameseder, C., Haas, R., Meixner, O.
2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks 2008
(2008) Why is Communication an Art?
Autoren: Haas, R.
Alcatel Lucent Applications Club 2008
(2008) Why is Communication an Art?
Autoren: Haas, R.
Alcatel Lucent Applications Club 2008
(2007) Importance and Relevance of Quality Labels in the Austrian Meat Supply Chain
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
1st International European Forum on Innovation and System Dynamics in Food Networks 2007
(2007) Erfolgsfaktoren der E-Collaboration – Ein Leitfaden zum Management virtueller Teams
Autoren: Haas, R.
Kollaboratives Arbeiten Wikis - Web 2.0 - Mobilität
(2007) Communication as Human Interaction
Autoren: Haas, R.
Alcatel Lucent Applications Club 2007
(2007) Nutritional Trends in European Consumer Behavior - between functional and Organic Food
Autoren: Haas, R.
Dozentenmobilität des EU-USA FIBSE Programs
(2007) Potential income gains for rural households in North Eastern Thailand through trade with organic products
Autoren: Morawetz, U.. B.; Wongprawmas, R.; Haas, R.
105th Seminar of the European Association of Agriclutural Economics EAAE 2007 - International Marketing and International Trade of Quality Food Products
(2007) E-Marketing: Was macht Ihren Auftritt im Internet erfolgreich.
Autoren: Haas, R.
Im Zuge der Veranstaltung von "Trends in Marketing und Kommunikation: - Web 2.0"
(2007) Potential income gains for rural households in North Eastern Thailand through trade with organic products.
Autoren: Ulrich B. Morawetz
105th Seminar of the European Association of Agriclutural Economics EAAE 2007 - International Marketing and International Trade of Quality Food Products
(2007) Neuproduktentwicklung eines Joghurtdesserts mithilfe von E-Collaboration
Autoren: Meixner, O.; Haas, R.
Milchkonferenz 2007 - Gesellschaft für Milchwissenschaft / Society of Dairy Science
(2007) Integriert oder isoliert? Schlagabtausch zwischen Functional Food und Nahrungsergänzungsmitteln.
Autoren: Haas, R.
Tagung 2007 - Maßgeschneidert essen – Functional Food als Hoffnungsträger oder Nischenprodukt des Verbands der Ernährungswissenschafter Österreichs
(2007) Genetic modified Organism (GMO) in the Food supply Chain in Europe and USA
Autoren: Haas, R.
Global Seminar International Conference
(2007) Ernährungstrends und Functional Food
Autoren: Haas, R.
Danone-REWE Expertenforum
(2006) Nature parks and regions as brands and trademarks
Autoren: Haas, R.
Parks & Economy, Developing Initiatives exploiting the Potential of Natural Heritage for Regional Spatial Development (Workshop)
(2006) Boost your personal communication
Autoren: Haas, R.
Alcatel Communications Applications Club
(2006) PR-Konzept für das Forschungsprogramm Alp Austria
Autoren: Haas, R.
Alp Austria Tagung 2006
(2006) Die essbare Konsumwelt von morgen - Trends, die zentrale Entwicklungschancen für die Lebensmittel- und Getränkeindustrie aufzeigen
Autoren: Haas, R.
IIR-Konferenz, Zielgruppengerechte Lebensmittel
(2006) „Sag mir was ich brauch und ich sag dir was ich kauf – Functional Food aus Sicht der KonsumentInnen“.
Autoren: Haas, R.
DANONE Nutrition Forum 2006 - Functional Food zwischen Anspruch und Argwohn, Journalisten Workshop
(2006) Molekularbiologische Untersuchungen an Enterobacter sakazakii Isolaten aus dem Produktionsumfeld von Trockenmilcherzeugnissen
Autoren: Gazdov, B., Walzer, T., Schoder, D., Haas, R., Hochleitner, C., Foissy, H., Wagner, M.
46. Arbeitstagung des Arbeitsgebietes Lebensmittelhygiene der Deutschen Veterinärmedizinischen Gesellschaft 2005
(2006) PR-Konzept für das Forschungsprogramm Alp Austria
Autoren: Haas, R. und o. Meixner
Alp Austria Tagung 2006
(2006) Trust in ICT-based new product development - guidelines for virtual new product development teams
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.; Pöchtrager, S.
99th European Seminar of EAAE - Trust and Risk in Business Networks
(2006) Moderne Kommunikationsstrategien beim Christbaumverkauf
Autoren: Haas, R.
Europäische Tagung der Christbaumproduzenten 2006
(2006) Customer Best Practice: Collaboration
Autoren: Haas, R.
ALCATEL Enterprise Forum 2006
(2006) Cross Cultural Communication
Autoren: Haas, R.
Alcatel Application Conference
(2005) Forschungsmarketing und Wissenstransfer in der Kulturlandschaftsforschung - Ergebnisse einer Expertenbefragung
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.
12. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2002 - Armut und Reichtum im ländlichen Raum
(2005) Trust as important success factor for global virtual teams.
Autoren: Haas, R.
Global Seminar
(2005) Nutzungsverhalten, Sichtweisen und Erfahrungen der Urlaub am Bauernhof Anbieter mit TIS-Cover - einer Tourismusplattform im World Wide Web
Autoren: Haas, R.
10. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2000 - Agrarökonomie zwischen Vision und Realität -
(2005) Bedingung, Chancen, Risiken des Wissenstranfers in der Kulturlandschaftsforschung - Ergebnisse einer Expertenbefragung.
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
12. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ÖGA 2002 - Armut und Reichtum im ländlichen Raum
(2005) Cultural online databases. A tool to improve trust andcommon ground for global virtual teams an application for the Global Seminar.
Autoren: Haas, R.
ICA Konferenz Global Seminar 2005
(2004) Contraints and Challenges of Global Virtual Teamwork. A Framework for Improved Efficiency.
Autoren: Haas, R.
Global Seminar Konferenz
(2003) A Decision Model for Evaluating Different Meat Traceability Systems. A Case Study for a New Zealand Meat Processing Plant.
Autoren: Haas, R.; Meixner, O.; Pöchtrager, S.; Köck, H.
Quality Assurabce, Risk Management and Environmental Control in agriculture and Food Supply Networks
(2003) Informations- und Kommunikationstechnologie in Klein und mittelständischen Unternehmen - Was machen andere? Best-Practice-Unternehmen aus der Europäischen Union.
Autoren: Haas, R
Tagung "Attraktive Innenstadt. Mit neuen Medien zu neuen Dienstleistungsangeboten""
(2002) Präsentation des Universitätslehrgangs ¿Economics of Mountain Systems"
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
Euro-League - Workshop - eLearning & communication technology at BOKU
(1999) Cultural landscape planning in Austria: Transfer of scientific Knowledge to selected target groups by applying the Analytic Hierarchic Process.
Autoren: Haas, R., Meixner, O., Penker, M.
47th International Atlantic Economic Conference 1999
(1998) Experiences with the use of new information and communications technology in marketing education - an Austrian case study.
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
EUROMEDIA '98 : featuring WEBTEC, MEDIATEC, COMTEC, APTEC ; 1998
Topic: From Hunger to Obesity: Issues of Global Food Production & Consumption: Implications for Society, Health and Sustainability
Autoren: Haas, R.
Electronic commerce - Marketing mit Hilfe des Internet.
Autoren: Haas, R.
The cultural divide: How to better communicate, present and "survive" in a multi-cultural environment!
Autoren: Haas, R
Functional - emotional Food. Der richtige Claim für den Konsumenten. Ein Vergleich österreichischer versus U.S./Internationaler Ansätze.
Autoren: Haas, R.
International Studies at the University of Applied Life Sciences in Vienna
Autoren: Haas, R.
Gesellschaft im Wandel - neue Bilder der Nahrung.
Autoren: Haas, R.
Determining the Sucess Factors for the Introduction and Maintenance of Quality Management in the Austrian Food Industry Using Analytic Hierarchy Process.
Autoren: Meixner, O., Pöchtrager, S., Haas, R.
Wie können Produkte für die Praxis identifiziert und praxistauglich aufbereitet werden?
Autoren: Haas, R., Meixner, O.
International Studies at the University of Applied Life Sciences in Vienna.
Autoren: Haas, R.
Milk Marketing in Austria
Autoren: Haas, R
International Organic Marketing: An European Perspective
Autoren: Haas, R
Erfolgsfaktoren für bäuerliche Initiativen unter besonderer Berücksichtigung künftiger Geschäftfelder im Bereich des E-Commerce.
Autoren: Haas, R.
Internet als Marktplatz - Abrechnungs- und Buchungssysteme. Anforderungen und Praxis.
Autoren: Haas, R.
Der gesundheitliche Stellenwert von Milch im Spannungsfeld zwischen wissenschaftlichem Diskurs und öffentlicher Meinung - eine qualitative und quantitative Imageanalyse
Autoren: Pichler, A.; Haas, R.
International Leadership and Intercultural Commuication
Autoren: Haas, R.
Informations- und Kommunikationstechnologie in Klein und mittelständischen Unternehmen - Was machen andere? Best-Practice-Unternehmen aus der Europäischen Union.
Autoren: Haas, R.,
Marketing für bäuerliche Angebote im Internet.
Autoren: Haas, R.
Gesellschaft im Wandel - neue Bilder der Nahrung
Autoren: Haas, R.
Präsentation der Forschungs- und Lehraktivitäten des Instituts für Agrarökonomik vor dem Vertreter der International Programmes der West Virginia University - Jeff Degrave.
Autoren: Haas, R.
Innovative Marketingkonzepte. Wie sich Unternehmen in Marktnischen erfolgreich positionieren
Autoren: Haas, R.
Was das Internet kann und nicht kann?
Autoren: Haas, R.
Global food production and its impact on sustainability
Autoren: Haas, R
Bäuerliche Direktvermarktung im Spannungsfeld zwischen Mundpropaganda und Internet.
Autoren: Haas, R.
Determining the Success Factors for the Introduction and Maintenance of Quality Management in the Austrian Food Industry Using the Analytic Hierarchy Process.
Autoren: Meixner, O., Pöchtrager, S., Haas, R.
Kartoffeln. Eine qualitative und quantitative Untersuchung zur Idealproduktplanung. Endbericht im Auftrag der EZG
Autoren: Schiebel, W., Haas, R. Meixner, O.
Vom Feld auf den Teller. Auswirkungen der Lebensmittelsysteme auf Landwirtschaft und Nachhaltigkeit
Autoren: Haas, R
Cultural Landscape Planing in Austria: Transfer of Scientific Knowledge to Selected Target Groups by Applying the Analytic Hierarchic Process.
Autoren: Haas, R., Meixner, O., Penker, M.