University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna (BOKU) - Research portal

Logo BOKU Resarch Portal

Shams Mehrdad

Transfer of Knowledge

Publications with special focus on transfer of knowledge ("social impact") to practitioners as well as the interested public (e.g.publications in non-refereed or popular scientific journals, magazines or books, research reports) can be found under the menu item "TRANSFER of KNOWLEDGE".

Scientific publications from BOKU scientists (e.g. publications in SCI / SSCI journals, other refereed journals, proceedings, articles in collected volumes) can be found under the menu item:

>> Publications

Journal Articles

Shams, M; Mitterbauer, R; Corradini, R; Schuhmacher, R; Krska, R; Adam, G; Berthiller, F (2010): Bildung eines nicht-toxischen Metaboliten von Diacetoxyscirpenol durch Kochen von Fusarium kontaminierten Erdäpfeln.

ALVA Mitteilungen, 8, 55-58; ISSN 1811-7317

Torres Acosta, J A; Wiesenberger, G; Kmiecik, P; Berthiller, F; Shams, M; Krska, R; Adam, G (2010): Ein Wirkungsmechanismus für Zearalenon in Pflanzen: Inhibition der ATPase Aktivität von Hitzeschock-Protein 90 .

ALVA Mitteilungen, 8, 51-54; ISSN 1811-7317

2008

ABOLMAALI, S; PERUCI, M; MITTERBAUER, R; WEINDORFER, H; LUCYSHYN, D; SHAMS, M; SPADIUT, O; LEMMENS, M; ELLERSDORFER G; MOLL, D; ADAM, G (2008): Genetisch veränderte Bäckerhefe als sensitiver Bioindikator für DON Genetically engineered yeast as sensitive bioindicator for deoxynivalenol.

ALVA Mitteilungen, Heft 6, 41-44; ISSN 1811-7317