University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna (BOKU) - Research portal

Logo BOKU Resarch Portal

Schreiner Matthias

Transfer of Knowledge

Publications with special focus on transfer of knowledge ("social impact") to practitioners as well as the interested public (e.g.publications in non-refereed or popular scientific journals, magazines or books, research reports) can be found under the menu item "TRANSFER of KNOWLEDGE".

Scientific publications from BOKU scientists (e.g. publications in SCI / SSCI journals, other refereed journals, proceedings, articles in collected volumes) can be found under the menu item:

>> Publications

2019

Research Report & Expert's Report

Mayer, HK; Schmidt, A; Schreiner, M; Van den Oever, SP (2019): Chemische und chromatographische Analyse von Milchproben von Kühen aus einem Milchvieh-Fütterungsversuch zur möglichen Unterscheidung von Heu-und Silagefütterung anhand der Milchzusammensetzung.

BOKU, H932 Inst. f. Nutztierwissenschaften, Gregor Mendel-Straße 33, 1180 Wien, 67

2011

Schreiner, M. Reischütz, N., Fiechter, G., Mayer, H.K. (2011): Fettanalytik und Proteinquantifizierung wildlebender Reinanken aus dem Millstättersee.

Soravia Food Market GmbH, 1030 Wien, 111

2009

Newspaper, Magazine Article

Schreiner, M (2009): Experten beantworten ihre Fragen - Nitrat im Wintersalat: Was muss ich beachten?.

Wellness Magazin, 01/2009, 83

Miscellaneous

Kroismayr A., Schedle K., Sehm., Pfaffl MW., Plitzner C., Foissy H., Ettle T., Mayer H., Schreiner M., Windisch W. (2009): Einfluss von antimikrobiell wirksamen Futterzusätzen auf die Mikrobiologie des Verdauungstraktes und Blutparameter von Absetzferkeln .

Milchwissenschaftliche Forschung am Zentralinstitut für Ernährung- und Lebensmittelforschung Weihenstephan (ZIEL)

2007

Research Report & Expert's Report

Schreiner, M. (2007): Gehalt an Omega-3 Fettsäuren in angereichertem Joghurt.

NÖM Ag. /Produktentwicklung Vöslauer Straße 109, 2500 Baden , 3

2006

Journal Articles

Schreiner, M. (2006): Different Oil Sources for Producing Broiler Meat Enriched with Omega-3 Fatty Acids.

Feedinfo News Service Scientific Reviews, 2-2006, 3 FullText

Research Report & Expert's Report

Schreiner, M (2006): Untersuchung auf Bestandteile tierischer Herkunft.

VEGANE GESELLSCHAFT ÖSTERREICH, Waidhausenstr. 13/1, A-1140 Wien , 6

2005

Journal Articles

Schreiner, M., Meraji, S., Moreira, R. (2005): Omega-3 enriched eggs: positional distribution of fatty acids in response to different dietary lipids.

Lipid Technology, 17, 12, 271-275; 0956-666X FullText