Marktsegmentierungs-Methodologie: Attacking the “Too Hard” Basket
- Wasser - Atmosphäre - Umwelt
- Lebensraum und Landschaft
- Ressourcen und gesellschaftliche Dynamik
Abstract
Marktsegmentierung ist ein Schlüsselfaktor vieler Wirtschaftsstrategien. Dennoch sind viele grundsätzliche Probleme der Segmentanalyse ungelöst. Beispiele dafür sind wahre Segmente im Vergleich zu künstlich geschaffenen, Empfehlungen für die Anzahl von Clustern, und Visualisierung der Eregebnisse zum einfacheren Verständnis durch den Anwender. Im Rahmen des Projektes wird eine Toolbox entwickelt, die diese Probleme zu lösen versucht und Zuverlässigkeit und Benutzerfreundlichkeit von Segmentierungsstudien deutlich erhöht.
Publications
Competition or collaboration? The effect of non-profit brand image on volunteer recruitment strategy
Autoren: Randle, M; Leisch, F; Dolnicar, S Jahr: 2013
Journal articles
One Legacy of Mazanec: Binary Questions are a Simple, Stable and Valid Measure of Evaluative Beliefs
Autoren: Dolnicar, S; Leisch, F Jahr: 2012
Journal articles
Quick, simple and reliable: forced binary survey questions
Autoren: Dolnicar, S; Grun, B; Leisch, F Jahr: 2011
Journal articles
The sustainability-profitability trade-off in tourism: can it be overcome?
Autoren: Moeller, T; Dolnicar, S; Leisch, F Jahr: 2011
Journal articles
What makes foster carers think about quitting? Recommendations for improved retention of foster carers
Autoren: Randle, M; Ernst, D; Leisch, F; Dolnicar, S Jahr: 2017
Journal articles
Overcoming Data Dimensionality Problems in Market Segmentation
Autoren: Kaiser, S; Dolnicar, S; Lazarevski, K; Leisch, F Jahr: 2016
Chapter in collected volumes
external links and characteristics of the publication:Market Segmentation Analysis - Understanding It, Doing It, and Making It Useful
Autoren: Dolnicar, S; Grün, B; Leisch, F Jahr: 2018
Monographs
A good graph is worth a thousand numbers
Autoren: Babakhani, N; Leisch, F; Dolnicar, S Jahr: 2019
Journal articles
Biclustering: Overcoming Data Dimensionality Problems in Market Segmentation
Autoren: Dolnicar, S; Kaiser, S; Lazarevski, K; Leisch, F Jahr: 2012
Journal articles
Using segment level stability to select target segments in data-driven market segmentation studies
Autoren: Dolnicar, S; Leisch, F Jahr: 2017
Journal articles
Visiting friends or relatives?
Autoren: Backer, E; Leisch, F; Dolnicar, S Jahr: 2017
Journal articles
Tourist segments' justifications for behaving in an environmentally unsustainable way
Autoren: Juvan, E; Ring, A; Leisch, F; Dolnicar, S Jahr: 2016
Journal articles
Resampling Methods for Exploring Cluster Stability
Autoren: Leisch, F Jahr: 2015
Chapter in collected volumes
external links and characteristics of the publication:Increasing sample size compensates for data problems in segmentation studies
Autoren: Dolnicar, S; Grun, B; Leisch, F Jahr: 2016
Journal articles
Generalization, Combination and Extension of Functional Clustering Algorithms: The R Package funcy
Autoren: Yassouridis, C; Ernst, D; Leisch, F Jahr: 2018
Journal articles
Project staff
Friedrich Leisch
Univ.Prof. Dipl.-Ing.Dr.techn. Friedrich Leisch
Tel: +43 1 47654-85111
BOKU Projektleiter*in
01.04.2011 - 31.07.2016
BOKU partners
External partners
Institute for Innovation in Business and Social Research,_x000D_ University of Wollongong
Dr. Melanie Randle
Partner
Johannes Kepler Universität Linz, Institut für Angewandte Statistik
Dr. Bettina Grün
Partner
University of Queensland, School of Tourism
Prof. Sara Dolnicar
Koordinator
dx.doi.org